Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Vi er en familie med lav inntekt. Eier ikke bolig eller noe så jeg føler jeg bygger framtiden til sønnen min ved å spare, spare, spare.. Nå er kampitalkontoen oppe i nok og har nå åpnet regningskonto. Hører gjerne fra flere med dårlig råd som prioriterer å spare framfor ferie, nye klær og utskeielser.. Gjerne tips til billig sommerkos av forskjellige slag
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Kan ikke lære deg stort jeg er jeg redd. Men jeg berømmer deg for å være hekta på sparing, jeg er vel heller motsatt.. Skulle ønske jeg var flink til å spare..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Skjønner at det ikke er enkelt altså, og det er ikke et skryteinnlegg.. Vi har kjempelite å rutte med egentlig, men den følelsen av trygghet jeg får av å ha noe i bakhånd er uvurderlig.. PRØV!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Jeg sparer, men jeg lever også godt mens jeg sparer. Altså, jeg har ikke mye penger å rutte med, men selv om jeg sparer så sparer jeg ikke så mye at vi ikke har råd til å nyte livet nå og gi barna en oppvekst som ikke preges alt for mye av sparsmommelighet på grensen til gnien
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Jo, skal vel inrømme at jeg er på grensa til å bli litt gnien på mine "gamle" dager... I sommer skal vi ikke på ferie (av flere grunner) Men vi skal oppsøke fjæra, fjellet, skogen og fiske, bade og grille. Teltturer og fisketurer blir det mange av, og det blir litt ekstra gøy siden vi gjør det sammen med et vennepar som har barn på samme alder. Så lager vi rebusløp og forskjellige konkurranser til barna. Vi har kjøpt et billig plaskebaseng som vi har i hagen og inviterer alle barna i nabolaget på badefest med boller og ispinner til. Husker selv fra min barndom at det var sånne ting vi husker ekstra godt. Bedre enn de få feriene vi var på.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Det er et poeng.. foreløpig skjønner han jo ingenting, men vil ikke at det skal påvirke han når han blir større..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 nei, har aldri vært hekta på sparing. skulle gjerne vært flinkere, men penger er vel til for å brukes??? Synes det finnes en god mellomting mellom bruk og sparing. Jeg liker ikke gniene folk som ikke kan kose seg, for de på død og liv skal spare på alt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Høres ut som dere har planlagt SuperSommer for barna:-) Gøy! 08:37
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Dette høres ut som en fin ferie for meg, teltturer osv er jo flott for ungene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå