Gå til innhold

Reiser snart til vietnam med 2-åring, trenger tips!!!!!!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til vietnam, være borte i fire uker. skal ikke bo på hotel, men hos familien til mannen min. ganske primitivt.

er det noe spesielt jeg må tenke på?

gru gleder meg, er jo redd for at jenta mi skal bli dårlig, ikke vill spise pga varmen osv!

noen som har vært på slike reiser med små barn!?

på forhånd takk;)

klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh, jeg har ikke så mange tips, men dællarn! Det blir sikkert en kjempefin reise :)

Kanskje det kan lønne seg å ta med GEM, sånn i tilfelle hun skulle få feks diare og trenge salter og mineraler?

myggnetting, solhatt, plaster, pinsett, antibac, lette bomullsklær, pyrisept, sårsalve og slikt har du sikkert tenkt på allerede, men det var nå det jeg kom på.

Masse god tur!

Gjest irismor
Skrevet

Hepatitt A vaksine er ikke dumt. Vi tok det når vi skulle til Thailand.

Men ellers så reis og kos dere, ikke bekymre deg så mye :-)

Søta var 1.5 år når vi var i Thailand, hun taklet varmen MYE bedre enn mor ;-) De justerer seg ganske bra, la hun spise det hun vil/orker ikke stress med maten. Søta spiste mye ris, nudler, pannekaker, frukt og is

=o) Og la henne drikke mye. Tror nok at søta drakk seg mett en del men hun spiste når hun var sulten.

Skrevet

Vietnam er et fantastisk land!! De spiser mindre i varme, og døgnrytmen tilpasses klima. Nok drikke er vel det viktigeste, og min erfaring er at barna blir mindre syke i "primitive" boliger enn fine hotell. Magetrøbbel vil nok alle få, og drikke er alfa omega.

Det er flere her inne som har reise med barn i vietnam, så rop ut!

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=583940

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, ble en del beroliget nå!

ja vietnam er fantastisk, vi var der i tre mnd før vi fikk frøkna....

også blir det så gøy for henne å se familien, hun kan snakke vietnamesisk så det blir bra;););)

Skrevet

dytter i tilfelle flere har erfaring:)

Skrevet

Anbefaler deg virkelig til å ta kontakt med Reisemedisinsk senter!!De har all info på helse fronten du trenger tenke på.Dere bør vel ha endel vaksiner.Og det er endel ting å tenke på om dere har små barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...