Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 FIkk høre at det som er rett i nærheten av der jeg bor fortsatt er i drift..Men jeg trodde det var endlagt for tiår siden..Ser jo ALRDI noen av jentene...Det MÅ da være galt? Jeg har jo sel vhatt to småbarn mens jeg har bodd i dette området, trillet MASSE til mange ulike tider på døgne, ALDRI møtt på noen andre trillere..De gangene jeg har gjort det, er det folk jeg kjenner.... Kanskje noen trengte noen og snakke med en gang nå og da, tenkte jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 HI her FOr å forklare..Jeg lurer litt på opplegget på dette mødrehjemmet, hvis jetnene aldri er ute...Det er så vidt jeg er blitt fortalt snakk om veldig unge jenter med mer eller midre nyfødte...Hadde det ikke da vært normalt at de bruker uteområdene vi har her, til trilling, ute i skog og mark. Det populære badestedet et par-tre steinkast unna osv.....Antar det er ansatte til stede mer eller mindre døgnkontinuerlig, og det bør da være et lite mål at de kommer seg litt ut, får rørt på seg, treffer andre mennesker,- mødre som bor her? ELler skal de gjemmes og stues bort og kun komme "til syne" de gangene det går buss fra hjemmet og de er på lokalbutikkenog handler..Jeg har aldri sett denne bussen, men den er visstnok litt kjent.. JEg synes det blir helt feil....Jeg føler at hjemmet fungerere mer som et "skjulested" og er med på og stigmatisere den gruppen jenter som trenger komme dit..Og at de på en måte blir satt i en bås når de kommer dit, og at de har vær så god og holde seg i denne båsen..Og omgåes "normale folk" skal i allefall holdes til et minimum.....Jeg vet en del av jentene har havnet ut på skråplanet og derfor er der de er (at familie og omgangskrets har prøvd, men måtte gi opp), men mange er sikkert bare unge jenter som har vært "Uheldige" og som ikke har noen hjemme til å lære de den nye rollen eller støtte de.:Og at DE da kun skal omgåes andre jenter som vet like lite som en selv, blir litt feil...Er man "Låst inne" når man bor på sånne hjem? ER det kurs, skole, jobbopplæring 24/7, eller hvordan er det? Antar de har litt fritid, og DERFOR kunne det vært interessant og vite om det sitter ei jente på nettopp dette hjemmet nær meg som vil treffe en annen kvinne som har barn , et normalt a4 liv, men som er åpen for å stille opp som venn og noen og snakke med som ikke har utdanning til å vite alt bedre, men som kan fortelle om EGNE erfaringer, om det er behov for det??? JEg vil ikke være en støttekontakt, barnevakt eller "bestevenn"; bare være tilstede som en mulighet for å treffe et menneske som er akkurat lik en selv, men som har andre erfaringer i livet.....Huff, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det..Men som sagt. Når manhar et mødrehjem i nabolaget, og ikke VET det (og det er ei BYGD det er snakk om) er det ikke noe som skurrer da? MEn kanskej det bare er småkriinelle jenter som kan være til fare for oss, det er snakk om..At det er et lite "reservefangsel":..jeg vet ikke,- men det kan jo være tilfelle altså.....MEn trodde ikke det var SÅNN det fungerte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå