Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har et aldri så lite lån. Ved siden av den "kontoen" på nettbanken, står et kontonr. Jeg overførte penger til den kontoen uten å sjekke nøye nok, og er veldig redd jeg har gjort noe feil. Grunnen til det er at det ikke kom opp noe endringer på sum'en på lånet, men det sto at pengene var trekt fra brukskontoen. Hvordan er det isåfall om jeg har "tabbet" meg ut? Kan banken hjelpe meg? Får jeg pengene tilbake hvis jeg har satt de over på en feil konto? Og kan man ta ut igjen betalte penger fra lånet? (Hvis man betaler mer enn det som er bestemt på forhånd?) Hilsen ung, dum og nervøs :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Når du betaler en regning blir beløpet trukket fra kontoen din. Det kan ta litt tid før pengene er overført til mottaker. I mellomtiden tjener banken penger på at de slipper å betale renter på beløpet ditt. De "sniklåner" pengene dine. Sjekk lånesummen i morgen. Det skal være mulig å se spesifikasjon på overføringene dine i nettbanken. ring banken i morgen om du er sikker på at du gjorde feil. dersom mottaker er ærlig burde det være mulig for banken og kontakte vedkommende og si det har skjedd en feil, selv om du ikke skulle ha juridiske rettigheter. Lykke til, det kan skje den beste:-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Tusen takk for svar:) Krysser fingrene på at det er det som har vært tilfelle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå