MammaTilTo&Spire=) Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Vi har 2 barn sammen, vært separert i 6 mnd nå, har et 7 års langt samliv bak oss. Jeg har hovedomsorg, han samvær. Nå, under 1 år etter at vi flyttet fra hverandre, skal ungene reise på ferie med bf og ny dame + unge. Jeg blir helt dårlig bare ved tanken. Men så er det jo ingenting jeg kan gjøre med det Hva syns dere?
Verbena Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Det første jeg tenker når jeg leser de skal reise på ferie sammen er, hvor lenge har de vært sammen? Har barna møt dama før? Og ikke minst har de møt ungen hennes? Ellers så er det jo bare kjempe kjekt for barna å reise sammen sånn at de får oppleve ting sammen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg forstår veldig godt at du blir dårlig ved tanken på dette. I følge anbefalinger er dette også alt for tidlig for barna å bli innvolvert i fars nye kjæreste + barn. her har vi heldigvis en (muntlig) avtale om at far ikke skal treffe sin nye kjæreste når han har samvær. De har hilst, men når han han samvær eller ferie med barna, skal han bruke tid med dem og ikke sin nye kjæreste. Denne avtalen ble gjort på Familievernkontoret etter anbefalinger derfra. Hadde jeg fått beskjed om at min ex skulle på ferie sammen med den nye dama, våre barn og hennes barn, hadde det rett og slett klikka for meg. (Men så sliter jeg også med mega kjærlighetssorg ;(((. ) Du kan jo også snakke med ham om hva slags forhold han vil ha til sine barn senere. de kommer garantert til å huske at han hadde ny kjæreste veldig kjapt etter bruddet med moren, og voksne venner av meg som har opplevd dette, har et anspent forhold til den ene forelderen i dag. Hvis jeg finner igjen noen av artiklene om temaet, skal jeg legge inn linker her.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Nei det er ikke så mye å gjøre med det egentlig.Skjønner at du synes det er kjipt. Du får prøve å finne noe positivt med det. En ny ferie kan jo knytte bånd med stesøsken osv hvis forholdet er så seriøst at det skal vare.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Så lenge de er i et seriøst forhold og barna kjenner hverandre så ser jeg ikke helt problemet, utenfor det at du kanskje ikke er helt komfortabel med bruddet? Jeg er på den andre siden, under 1 år etter samlivsbruddet til kjæresten min og xen skal vi tilbringe ferien sammen med våre barn. Jeg skjønner det er tungt at den andre parten går videre, og at det er en situasjon med barna som du ikke har noen kontroll over. Så lenge du har tiltro som fars rolle som omsorgsperson så mener jeg du ikke bør uroe deg. Det er alltid tungt når den andre parten går videre og kanskje gjør ting først.
MammaTilTo&Spire=) Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 De har "vært sammmen"/vært venner kanskje 4 mnd. Ungene har truffet henne 2-3 ganger kan jeg tenke meg, uten min godkjennelse. Han bare durer i vei som han vil. De har møtt ungen hennes og. Min minste sier hun ikke kjenner henne, noe som uroer meg med tanke på at de skal måtte tilbringe ferien med en de ikke kjenner.
MammaTilTo&Spire=) Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er absolutt enig med at det er alt for tidlig å innvolvere de. De har gått gjennom nok det siste året, dette er det siste de trenger nå. Jeg skulle gjerne hatt en sånn avtale, men bf nekter å skrive under på alt som heter avtaler, så det går nok rettens vei, og det går heller ikke ann å avtaler særlig mye muntlig med han. Jeg føler jeg klikker innvendig selv, men hva kan jeg gjøre? Ingenting.... Har hatt et vanskelig og sårt brudd, fordi han var utro. Jeg prøvde å holde ut og fortsette forholdet, men jeg klarte det rett og slett ikke fordi han ikke så ut til å ville jobbe med seg selv og ta tak i problemene. Kjempefint hvis du finner igen artiklene=)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Send denne linken til eksen din, du: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article372579.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå