Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Nå har jeg fått nok av tull og tøys i forbindelse med soving på jentene. Har tatt dette opp med han flere ganger, men han nekter totalt for at det er noe problem og selv de gangene vi blir enige om å gjøre noe med det, så saboterer han. Sånn det er nå kan det i verste fall ta opp mot en time å få lagt hver av dem. Vi må nemmelig være inne hos dem helt til de sover, synge og ligge sammen med dem i senga. Noe forbanna tull spør du meg. De er trygge glade barn på 4 og snart 2 år. Men det er lett for han å si at det ikke er noe problem, han legger dem ytterst sjeldent alene, men det gjør jeg og da kan leggingen ta opp mot 2 timer noe som overhodet ikke er akseptabelt. Så nå tok jeg det opp igjen og han går som vanlig rett i forsvar. Men denne gangen skal det gjennomføres, koste hva det koste vil. Vi må sette oss ned og bli enige om hvordan dette skal gjennomføres og når planen er lagt, så er det bare å brette opp ermene og sette igang. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Gjør det alene? Du er ganske koko hvis du ikke engang klarer å legge ungene uten hjelp fra mannen.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Bare bestem at nå er det slutt. Jeg bar 4 åring inn på rommet sitt 45 ganger hver kveld i lang tis. Holdt ofte på til 23.30... Nå går det så fint. Hun minste har vi ikke gjort samme tabben med. Mannen blir nesten kasta ut hver gang han prøve å ødelegge. Stå på krava, så får dere voksentid fra 20.00
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Ha ha, kjenner igjen den der.. Vi er så forskjellige, og mine jenter snurrer pappaen sin rundt lillefingeren. Jeg er "strenge.mamma" med fast leggetid, han er "tullepappa" som legger de når de er overtrøtte og bikker over i tull og fjas, evnt full hylealarm og ramaskrik. Om det er sjeldent han legger de, så er det nå bare å kjøre på med dine rutiner og la leggingen ta en evighet når han gjør det, så får han se hvilken metode som virker.. Han gir ris til egen bak.. Her er leggerutinen: felles kveldsstell, vi leser en bok (ligger alle sammen trykket sammen i lilesøsters seng..he he..) Så sier jentene god natt, og jeg følger storesøster inn til sitt rom. Hun får lese litt, evnt høre cd-plate før hun sovner. Lillesøster sovner noen kvelder på et blunk, andre ganger må jeg følge henne i seng 15 ganger.. Da bare jeg følger henne tibake i sengen uten å si noe annet enn at nå er det natt.. Av og til hyler hun litt i protest, men det overhører jeg. Mine er 2,5 og 4,5..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå