Jordbærjenta 72 Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Tenkte å prøve å lage en arti kake, men hva?? Til 3-årsdagen fikk han kaptein sabeltannskip-kake, har sett på noen kaker på nettet, men kan ikke helt dette med icing ol. Trenger evt forklaringer og god oppskrift. Noen som har supre tips/forslag?
3småtroll♥ Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg baker alltid "morsome" kaker til barnas bursdager, men dropper icing da det koster litt.... Bruker melis med konditorfarge eller sjokoladeglasur etter hvilken farge jeg skal ha. Sist laget jeg humlekaker;) Brukte to runde glassboller til form og stekte bare kakene (sjokoladekakemix fra toro) på lavere varme litt lenger. Så brukte jeg melis med gul konditorfarge og sjokoladeglasur til å lage striper, lakrisstenger til følehorn, nonstop til øyne osv.... Bruk fantasien:) >Ellers har jeg laget sommerfuglkake, hestekake, prinsesseslottkake etc Ligger mange gode tips her: http://www.parenting.com/birthday-cakes Lykke til!
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Icing er bare melis og eggevite, så ikke akkurat avskrekkende dyrt, men man må bruke spesialfarge for at den kke skal tynne seg da, men de er super drøye... og kan brukes til farging av andre ting også. Ville sett på cacas.no for ideer
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 leneskaker.blogspot.com/ jeg kikker her for tips:-) hun har også oppskrift på icing osv:-) se på youtube for tips på figurer osv.
3småtroll♥ Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Melis og eggehvite er en ting, men jeg tenkte på slike ferdige tuber med icing- og de ER dyre;)
temine Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Jeg bruker marshmallows-trekk. Tar en pose marshmallows og ett par ss vann, sett i mocroen til alt er smelta, men ta det ut før det brennes. Rør i melis til du får marsipankonsistens, og bland i evt konditorfarger. Dette kan du dekke kaken med, men og lage figurer til pynt. Fotballbane er jo ganske lettvint å lage, bare farg kokos med grønn farge. Er det noe spesielt han liker da?
Monajenten Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Det er jo ikke vanskelig å lage melisglasur eller smørkrem, og hvis du kjøper cacasfarger istedenfor vanlige konditorfarger blir de helt mettet. Koster litt én gang, men de varer veldig lenge. Se på bakekake.no, der er det mye oppskrifter og inspirasjon.
Rosie the riveter Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Sjekk ut denne linken her. Helt genialt syntes jeg! At jeg ikke har tenkt på dette før http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article577086.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå