Gå til innhold

Deres fødsler vs deres mors?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere like fødsler som din mor har hatt?

Jeg har det. Begynte med rier hos oss begge (alle fødsler) jm måtte ta vannet langt uti fødselen.

Født rundt termindato.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Hun fødte til termin og to uker over termin. Ene fødselen hennes begynte med rier og så gikk vannet og åtte timer senere var barnet ute. Andre fødselen ble satt i gang to uker over termin og 90 minutter senere var barnet ute.

Her gikk vannet 6 uker før tiden, fødsel ble satt i gang to døgn senere og endte i keisersnitt.

Skrevet

Min mor hadde type skynde seg til sykehuset for ellers kommer babyen på veien, klarte seg fint (sier hun) uten smertelindring og ingen revning

Jeg: Fikk første rie kl 5 på ettermiddagen, poden ble født kl 09 neste dag. Fikk epidural, tang og klipp. Så var ikke så veldig likt akkurat

Skrevet

Hun hadde to enkle fødsler noen dager over termin, jeg fikk unger med akutt ks uke 29.

Skrevet

ikke likt i det hele, min fødsel var veeldig lang,5 døgn fra første rie, måtte ta vannet langt uti og han kom ut med vakum til slutt.

Min mor har hatt 4 ks.

Skrevet

Jeg har kun født en gang, det gikk veldig fort fra 3 cm og utover (2 timer). Før det var det ikke spesielt vondt. Kjente bare tak i ryggen.

Min mor har født 2 ganger, det var også kjappe fødsler, bare at hun kjente det ikke i ryggen, men i magen, og hun måtte bare på do. kjente ikke noe særlig til riene før mot slutten.

Det startet med rier hos både meg og mamma.

Skrevet

Mamma fødte meg på termindato og 5 dager før på nr.2

Jeg fødte 5 dager før på nr. 1

anno 22:56

Skrevet

Ikke spesielt lik. Mamma fødte oss begge to uker på overtid, jeg fødte en uke før termin. Begge mammas fødsler startet med rier, min startet med vannavgang og riene begynte ikke før ett døgn etter. Eneste likhet var at begge våre første fødsler var lange og det var fare for hastesnitt på slutten, men min endte med vakuum og tang, noe hennes ikke gjorde.

Skrevet

Mamma har født 4 ganger, og alle var svært ulike fødsler, men hennes første kan sammenlignes med min fødsel. Jeg måtte settes i gang da, det måtte ikke hun i første (hun hadde ikke svangerskapsforgiftning i første svangerskap, det hadde jeg). Det kan da forklare forskjellen i lengden. Men det er i grunnen ikke store forskjellen mellom to og tredagersfødsel da, er fødselen lang så er den lang.

Skrevet

Nei. Mamma har ett ks (pga stor setebaby) og en helt jævlig fødsel bak seg. Babyen satt fast, og verken sugekopp eller tang fungerte. Jm måtte legge seg oppå magen hennes og presse, mens en lege dro babyen ut med tang. Begge to holdte på å dø, og mamma revnet herfra og til månen.

Jeg hadde en enkel og rask førstegangsfødsel. Fødte uten smertestillende, null komplikasjoner, og revnet ikke en cm. Var oppe og gikk rett etterpå.

Skrevet

Mamma, min søster og jeg har alle hatt kjappe, enkle og ukompliserte fødsler. Ingen smertelindring på noen av oss.

Skrevet

min mor og jeg hadde begge ukompliserte enkle svangerskap med lite plager. Men moren min hadde også raske, greie fødsler. Det startet med rier og vannavgang hjemme og babyene ute i løpet av 2-5 timer (3 barn).

Min fødsel startet med rier og vannavgang hjemme sent søndag kveld og babyen kom ut tirsdag kveld. Holdt på å ende med keisersnitt, morkaka satt fast, stort blodtap, 10 sting. Ikke alle er skapt for å føde barn....

Skrevet

Jeg fødte som jeg selv ble født, pussig nok. 3 dager med maserier som ikke førte til noe. Satt i gang. Barnet var ute på 3,5 timer (jeg selv ble født på 4 timer). Synes det var dårlig gjort av henne å ikke nevne noe om de 3 dagene før... :-P "Ble født på 4 timer du". Yea right! ;-)

Skrevet

Ja og nei. Mest nei...!

Min mor:

Første fødsel: Måtte settes i gang pga vannavgang uten rier. Hard men ok fødsel. 3,5 kg. Født noen dager over termin.

Andre fødsel: Selve fødselen gikk fint, store blødninger etterpå. 4,1kg. Født 14 dager over termin.

Tredje fødsel: Gikk som smurt. 4,5kg. Født ca en uke over termin.

Jeg: Måtte settes i gang pga vannavgang uten rier. Endte med akutt ks - det viste seg etterpå at jeg har for smalt bekken, noe min mor åpenbart IKKE har, når hun får ut en unge på 4,5kg uten problemer! Han ble født to uker før termin.

Skrevet

Tja.. Vi lå akkurat like mange timer. 14 timer med første, så brukte hun 3 timer på nr 2 og 1 time på nr 3.

Håper det blir likt med de neste ungene jeg skal ha og da. :)

Alt hadde vel vært ganske så likt om min fødsel hadde gått knirkefritt som den skulle, og ikke jenta var en stjernekikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...