ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hvor lenge er det "nødvendig" med grøt til kvelds? Snart 14 mnd. Trenger de grøten for jerninnholdet fortsatt?
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 På spørsmålet i overskriften - snuppa liker fremdeles grøt og derfor gir vi henne det - er 2 år og 3 mnd. På den måten er jeg sikker på at hun får i seg de nødvendigste stoffene i løpet av dagen. Det er også en grei måte å fylle opp magen om hunhar spist litt lite/feil en dag av en eller annen grunn. Spiser stort sett alltid grøt om kvelden, men også ofte om morgnen. Er småspist til frokost, så da får hun grøt ca 9 for å fylle opp litt før dagens aktiviteter.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2010 Takk for svar Blir nok grøt en stund her også, men skjønner ikke at han ikke blir lei denne grøten... Vil bare ha den industrifremstilte grøten da. Har prøvd med hjemmelaget havregrøt, med kanel og syltetøy, uten noe på osv, men det vil han IKKE ha. Hva slags annen grøt går det an å lage med godt næringsinnhold da? Men men, siden han spiser kan han vel i grunnen få den ferdiglagde.. Er vel bare vi foreldrene som synes det blir litt kjedelig i lengden
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 eldste min spiste grøt til hun var litt over 3 år. ikke hver dag men ganske ofte. yngste sluttet da han var 14 mnd.... men hun spiste det fordi hun likte det da.. var jo også veldig stas at hun og broren kunne spise sammen..
Kamomille Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Min 7-åring spiser grøt fremdelse han:) Har selvfølgelig gått over til vanlig havregrøt da! Grøt er et godt og næringsrikt måltid
Tante Bassa Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Min gutt på 2 år og 1 mnd spiser en stor posjon babygrøt til frokost hver dag. Han er småspist ellers på døgnet, så jeg synes det er greit at han spiser denne grøten. Da vet jeg at han får i seg vitaminer og mineraler som han trenger.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Snuppa ble to år i mai, og kommer nok til å spise grøt i lang tid fremover. Hun får grøt til kveldsmat. Vi bruker enda nestle grøten om vi har litt knapt med tid. Ellers går det i havregrøt, kokt på vann med nypeekstrakt i og kanel på toppen. Vi har ikke gitt syltetøy eller annet søtt på toppen. Jeg synes det er veldig greit å gi grøt på kvelden, for da vet jeg at hun er god å mett når hun legger seg.
h2lita Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Hvor lenge spiser deres barn grøt til kvelds? ....ca 20 minutter:) Havregrøten varer evig! Her spiser vi det, liten og stor:) Greit jerninnhold i den også!
lille sprelle Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Vi bruker 18 mnd grøt. Har prøvd havregrøt, men det er ikke så stas. I 18 mnd grøten er det litt tyggemotstand og jeg tror særlig den med eplebiter er stas, men har de ikke den i butikken, kan jeg kjøpe en hvilken som helst annen inkl.12 mnd grøt, som også går ned på høykant.
erteposen + 4 Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 De sluttet med grøt lenge før de var 1 år. Barn trenger jern, men det finnes mange måter å få i de jernholdig mat på.
Lemonia Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Gutten min på 18 mnd spiser fremdeles grøt til kvelds. Det er ikke pga jern eller noe sånt, for det er jeg sikker på at han får nok av ellers i maten, men rett og slett for variasjon. Han får brødskiver til frokost og det blir ofte brød til lunsj også selv om jeg prøver å lage andre og mer spennende ting der, så da synes jeg det er litt trist med et tredje brødmåltid også, så da blir grøt en fin forandring.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2010 Her var det mange som fortsatt spiser grøt ja Er i grunnen ikke redd for at han ikke får i seg jern og sånn, for han er et matvrak uten like som spiser alt han får. Men tenker også på variasjonen. Spiser brød til frokost og lunsj, så tenker det er greit med grøt til kvelden. Men synes det er så lite grøter å velge mellom? Havregrøt nekter han å spise. Har bare funnet 2 typer 12 mnd grøt fra Nestlè, og 1 fra Småfolk. Blir liksom litt lite variasjon synes jeg.. 18 mnd grøt har jeg aldri sett faktisk. Men kanskje jeg kan "sprite" opp ferdiggrøtene litt med revet eple eller noe for å variere litt..
Seven Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 Har du prøvd semulegrøt? Eller risgrøt? Det er jo veldig godt m litt smør og litt sukker/ kanel på. Det tar litt tid å lage. Men risgrøt finnes i pk som kan koke i 15-20 min. God kveldsmat for voksne også innimellom.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2010 Har faktisk ikke prøvd semulegrøt, men det er jo godt! Da kan lillegutt og jeg spise kveldsmat sammen Risgrøt spiser han jo også, men jeg har tenkt det mer som lørdagsmiddag jeg da Men i morgen tror jeg det blir semulegrøt, jeg har semulegryn i skapet
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. juni 2010 #15 Skrevet 11. juni 2010 Minsten var hvertfall 18 mnd om ikke litt mer før vi kutta på fast basis =) Enda har vi en pakke grøt i skapet som vi har til nød! Begge ungene våre har spist babygrøt ved omgangssjuka og høy feber sjuke, når vi ikke får i dem noe annet, får de da litt grøt bare for å få i seg litt næring....
Lemonia Skrevet 11. juni 2010 #16 Skrevet 11. juni 2010 Det finnes en 18 mnd grøt (det står 1,5 år på den): Det er den rosa pakken med en lyshåret jente på fra Småfolk. Den inneholder bl.a. bringebær og yoghurt og gutten min elsker den. Ellers bruker vi de to 12 mndsgrøtene fra Småfolk. Hipp har ingen grøter over 8 mnd og jeg liker ikke Nestlé sine grøter (de er så seige og rare).
Sommerfugl78 Skrevet 11. juni 2010 #17 Skrevet 11. juni 2010 Gutten min på 2 år 9 mnd "må" ha grøt til kvelds. En kveld han spiste noe annet før han la seg, lå han i senga og ropte at han ville ha grøt.. Småfolks 1 års-grøt (1,5-års med bringebær vil han ikke ha). Jeg pleier å blande i litt 4korn frokostblanding for å få litt å tygge på. Ellers synes jeg det er greit med alle næringsstoffen i grøten + at det går raskt å lage den + at det ikke blir enda et måltid med brødskive.
Hikken Skrevet 12. juni 2010 #18 Skrevet 12. juni 2010 Leah blir to i juli, og hun spiser det fortsatt. Tror ikke vi bytter det med noe annet ennå, hun elsker grøten sin og kommer løpende og roper "gøøøt"! Viktig del av kveldsstellet her er det og, lille rutinedamen vil ha det som vanlig ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå