Gå til innhold

haha.. ler av barnimagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er nå i uke 33 og fosteret er ca 1500 g...

Pluss på eit kilo so har du det.

Flere som har fått esimert stort barn i 32+1 ca???

Jeg er ganske lita selv... var på ul i dag.. barnet er ca 2300 g... Begynner å grue meg litt. Men har hørt at denne estimeringen ofte ikke stemmer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, ja stusser litt på det selv.

Var på UL for noen dager siden og da veide min ca 2200. I dag er jeg 33 uker på vei.

(termin 31 juli)

Skrevet

For det første er barnimagen.com helt på viddene når det gjelder babystørrelse. Se feks babyverden.no; de ligger mye nærmere den gjennomsnittsstørrelsen leger og jordmødre beregner. Og for det andre: det er masse tid igjen og mye kan skje med vekten:) Jeg har vært til jenvlige vektkontroller, men fikk beskjed om at målt vekt og reell vekt kan avvike med ca 500 gram (noe jeg forresten har erfart også, da guttungen ble ekstimert til 4 kg den morgenen han ble født og veide 4,6) og at det er først rundt uke 37 man kan anslå vekten med noe nøyaktighet.

Skrevet

jeg var på ul 32+2 og da estimerte de vekten til 2300g han sa at de tar feil ved ca +/- 10% og når personen har født før så legger dem ca på 200 g på den forrige sin fødselsvekt...etter de to "testene/målingene" ble fødselsvekten på mitt nurk estimert til ca 4000g noe som kan stemme med den forrige..hehe jeg og er lita så jah*wrææl* men men....

Skrevet

Var på ul i uke 33+1 og gutten ble estimert til 2500 gram allerede, uæææ. Er og lita og fått barn på ca 3100 og 3400. Han her blir bortimot 4 kg hvis han følger kurven. Ps ler og av barnimagen, ingen andre nettside eller bøker som viser så lav vekt.

Skrevet

Godt det er flere her inne som tenker at det ikke kan stemme her på bim, jeg er i uke 32 og i følge kurven min som er prikk lik forrige svangerskap så er vekten på babyen mye høyere. Jeg fødte en baby på 4 kg forrige gang og tror det blir ca det samme denne gangen:)

Gjest Sharazi
Skrevet

Gytha Ogg:

Hvorfor akkurat uke 37?? Huff, jeg er litt nervøs jeg da. Jeg var på ultralyd den uken nemlig og da mente legen at han veide 3,7 kilo.. Jeg har normale symfysemål og magen er ikke så stor, men jeg ser liksom for meg den gigaungen likevel!!

(eg er ganske høy selv, så jeg mener magen ser liten ut pga det).

Skrevet

33+5 og babyen var 2800 gram. Yesda. Hehe :-P

Må tilbake på sykehuset etter to uker for å se hvor mye han har vokst på den tiden!

Skrevet

Hehe ja det er ganske på jordet.. Junior veide 2400 når jeg var i begynnelsen av uke 33;-) Da fikk jeg sjokk, for jeg hadde lest hvor mye han skulle veie her inne. Så jeg sa det til legen (privat spesialist) Han begynte og le. sa at str på junior var hel etter gjenommsnittet når det gjelder vekt og str. Og han sa han kom til å veie et sted mellom 3,5 - 3,9. Jeg syns fortsatt det høres stort ut, men det er det som er snittet;)

Skrevet

Nåja, selv om dere frøkner får store plugger, tar bim og svangerkapsboken til Sandvik utg. pkt i et gjennomsnitt. Svangerkapsboken opererer med feks. 2380 i u.34, 2480 i u.35 og 2790 i u.36. Bim opererer med noe lavere vekt, feks 2500 (?) i uke 36.

Tror svangerskapsboken er mer korrekt, da gjennomsnittsvekten på en baby ved termin er 3500- 3600.

Noen drar snittet opp, og noen drar det ned. Selv var jeg en liten mini 2600 g da jeg ble født ved termin feks.

Jeg har bestilt en tass på ca 3000 g. Han vil vel følge kurven til bim sånn ca tenker jeg. Så får vi se da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...