Gå til innhold

Ang Fedrekvote... Trenger hjelp! Blir helt forvirra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ferdig med min permisjon i midte av mai - er nå i ulønnet permisjon.

Vi vet enda ikke når pappaen skal ta sin permisjon - så nå sitter jeg her å leser i papirene - at nav må få beskjed om dette i god tid før mors permisjon går ut, og hvis ikke nav har fått noe beskjed før min permisjon er over mister han stønadsdager??

Nei nå skjønner jeg ingenting. Vi har ikke søkt om utsettelse på permisjonen hans, da jeg forstod på nav (da jeg søkte om foreldrepenger) at det bare var "å komme innom" å gi beskjed når han ønsket permisjon - og at den måtte tas innen barnet er 3 år.

Hva gjør vi ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi hvertfall beskjed så fort som mulig, så dere evt. får stoppet at permisjonsdagene løper uten at han tar dem. Det er riktig at nav skal ha beskjed før mors permisjon går ut. Best å prøve å ringe nav forvaltning imorgen og høre hvordan dere kan ordne uttaket. Lykke til!

Skrevet

Dersom dere ikke har satt opp når han skal ha permisjon, og ikke søkt om utsettelse, begynner fars permisjon automatisk å løpe når din er ferdig.

Ta kontakt med nav og hør, godt mulig dere mister den.

Gjest thricane
Skrevet

hei

det stemmer at nav skal ha beskjed innen siste dagen av mors permisjon om ikke far skal ha fedrekvoten rett etter. det er en egen blankett som skal sendes inn om fedrekvoten skal taes ut i et annet tidspunkt.

ring nav i morgen, kan jo hende dere finner en løsning, desverre står det jo ganske tydelig at fedrekvoten kan gå bort eller bli avkortet om ikke det meldes i fra innen fristen, så ville ikke forventet noe.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...