Ser*opp*på*sjernene... .. Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hvor mange barn har dere og hvor mange vil dere ha og hvorfor? tar dere MYE hensyn til økonomi og plass hjemme om fam skal utvides? Hvor mange år er d mellom hvert barn?
*Lissi* Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 4 barn.....nummer 5 i magen:-) Alltid ville ha en stor familie. Økonomi må man jo ta litt hensyn til, må jo ha råd til å forsørge de. Skulle gjerne ha 1 soverom til, men ingen krise selv om 2 av barna må dele. De er 13, 11, 4 og 2 år.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Har to barn med to år mellom. Akkurat nå synes jeg det er nok, greit å ha en hånd/ kne til hver nå når de er små. Ønsket i utgangspunktet 3-4 barn, så kan godt hende det blir både en og to til om noen år.. For meg er ikke plassen i huset noen hindring iallefall. Om vi ønsker flere barn i fremtiden (og dermed trenger mer plass) får vi heller kjøpe noe større. Når det kommer til økonomi vil det nok ha litt å si, må jo ha råd til større bolig og evt en annen bil. Men når det er sagt kan vi godt redusere "standarden" mht forbruk og ferier ol. til fordel for flere barn. Så vil nok si vil hadde tatt litt hensyn til økonomi, men ikke så mye.
3småtroll♥ Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Vi har 3 barn og er ferdige nå Da vi skulle ha nr 3 solgte vi det gamle huset og kjøpte nytt slik at alle skulle få hvert sitt soverom. Frem til da delte jenten rom:) Nå har vi 4 (5) soverom pluss to store kjellerstuer så hadde fint hatt plass til fler barn, men av hensyn til økonomi, tid og ressurser som faktisk barn trenger så har vi satt stopp nå. Skulle vi mot formodning fått lyst igjen, ville jeg nok prioritert hjemmet og ikke jobbet stort. Nå jobber jeg 50% fast og tar ekstra vakter i ny og ne... Syns det holder da jeg skal følge opp barna på skole, barnehage, fritidsaktiviteter etc i tillegg til å holde styr på huset og gå tur med vår lille hund.
The Bad Gal Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Har 2 barn med 2 års mellomrom. Ville egentlig ha 3, men jeg blir så dårlig når jeg er gravid(hyperemesis), så klarer ikke flere svangerskap. De to vi har er også ganske krevende, så sier meg godt fornøyd med 2. Hadde nok vurdert å flytte om vi skulle hatt 3 barn, huset er ikke så kjempestort og rominndelinga er litt teit, så har på en måte lyst å flytte uansett. Har utleieleilighet, så når jentene er store nok kan de få "flytte inn" der, slår bare ut en vegg eller setter inn dør til leiligheta fra stua her. (leiligheta er i forlengelse av huset og går over 2 etg., så blir som et minirekkehus på selve huset)
Mammapudding Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Har et barn på snart 3 år. Ønsker meg 2 eller 3 til, men tror ikke det blir mer enn 3 barn til sammen på oss, tenker litt på økonomien og på plass. Vi bør nok ha noe større om vi skal ha 3 eller flere barn, og det tenker jeg også litt på. Men minimum et barn til må vi ha:) (om vi er så heldige å få det til, skal prøve om et år ca).
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Har to barn på 3år og 10mnd. Ønsker meg ett barn til, men vet ikke om det blir til at vi går for det. Vi har veldig romslig økonomi nå, men skal vi ha ett til ønsker jeg å flytte slik at vi får ett soverom til og her vi bor i Oslo er det sinnsykt dyrt. Vi ønsker å bo i området videre mye med tanke på at vi har familie rett i nærheten som hjelper oss hvis det trengs. Vi må kanskje ha ny bil også?! Det jeg tenker mest på er om vi har overskudd og tid nok til å klare å ta oss av 3 barn...Men har veldig lyst på ett nurk til, da og jeg klarer ikke å kvitte meg med barneklær osv..
Gjest thricane Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 vi har to, en på 6 år og ei som fyller 1 år straks. skulle gjerne hatt flere barn, med har to tøffe svangerskap bak meg som jeg ikke ønsker å gjenta. litt risiko er det også. vi har 3 soverom i tillegg til vårt eget, økonomien er ikke det som stopper oss heller. mulig vi melder oss på ungplan og får en til i hus etter hvert, vi får se:)
Mrs. Kaizer Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Har tre barn på 7 år, 5 år og snart 10 mnd. Skulle egentlig ikke ha flere, men naturen ville det annerledes:-) Har termin i beg av feb.. Heldigvis er huset stort nok til 4 barn, så det trenger vi ikke bekymre oss over. Økonomisk sett skal vi nok også klare oss.
Fomle84 Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Har 2, ei på 4 og ei på 19mnd.er. Vi skal gå for en til, slik at vi får 3. Akkurat nå har vi som vi klarer oss, men ikke kjempe god råd. Mannen går på skole og er ferdig om 2 år, dvs. innen den minste begynner i barnehage. Så da får vi bedre råd+ at jeg er ferdig med fagbrev over nyttår så da blir d bedre inntekt der og. Har ALLTID hatt lyst på hvertfall 3, så lar meg ikke stoppe av økonomi nei.. Vi har 3 soverom så foreløpig går d greit, men bor i borettslag rekkehus, så vil gjerne flytte etterhvert til noe som er selveier. Men blir nok ikke kjempe mye større da vi selv bor sentrums nært i en storby.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Vi har snart de to vi ønsker.. Både min mann og jeg har alltid hatt et ønske om to barn.. Vi synes det holder, da de skal følges opp også.. Blir 3.5 år mellom de..
Mille** Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Vi har fått de to vi ønsket oss, syns to voksne og to barn er helt perfekt. Det er jo galskap med flere barn enn voksne i en familie, hehe.... ;o) Er 7,5 år mellom barna. Økonomi og plass spiller ingen rolle. Kunne hatt både plass og økonomi til flere barn, men det er værre med tiden. Barn krever jo som kjent masse oppfølging, og vi syns at å følge opp to barn + krevende jobber er nok. )
År og dag Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 Har tre, og ønsker oss ett til. Vi ønsker mange barn fordi vi elsker barn! Har ca to år mellom barna, og tenker at det kan være greit med 3 år mellom de to yngste, greit med litt pusterom. Har grei økonomi, men er langtfra rike.
Mandalas Skrevet 10. juni 2010 #14 Skrevet 10. juni 2010 Har to barn med 2 1/2 år mellom dem. Vi tar ikke mye hensyn til plass, for barna deler nå rom og må gjøre det i mange år fremover. De er nå fire og seks år gamle.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 Vi har to barn (jeg har 2, han har 1). Han har veeeldig lyst på en til, jeg har litt lyst på en til, hehe Akkurat det med plassen bekymrer meg ikke fordi vi kan bygge et rom til her uten at det byr på problemer. Det som bekymrer meg er at ungene sliter meg ut stort sett hver dag, så når det en dag går over kan jge vurdere å få en nr. 3 Barna blir 6 og 3 til høsten
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Har 1, skulle gjerne hatt fler, men det går ikke. Økonomisk sett kunne vi hatt et dusin, men men.....
Vilja<3 Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Har 2 barn på 4 og 10 år. Er usikker på om vi ønsker flere barn. Vil hvertfall fullføre studiet og jobbe en stund først. Om det skulle i tilfelle blir flere barn så tror jeg det blir 2 tette om noen år. ( så de kan få glede av hverandre) , ellers blir det stor aldersforskjell mellom alle. Er fortsatt bare 26 år, så har noen år på meg:) Men måtte hatt et litt større hus da, vi har et som er akkurat passe stort til oss 4. Økonomien kan nok tillate flere barn, hvertfall når jeg også er i jobb. Så vi får se:)
Joikaboll@ Skrevet 10. juni 2010 #18 Skrevet 10. juni 2010 5 barn og ferdig. Vi har fått barn når vi har ønsket oss dem og ikke tatt spes hensyn til økonomi og plass hjemme. Ting ordner seg etter hvert er vår erfaring og det har gått veldig bra. Mellom 1.og 2. = 3 år 2.og 3. = 6 år 3 og 4. = 1 år 4.og 5. = 4 år
Joikaboll@ Skrevet 10. juni 2010 #19 Skrevet 10. juni 2010 5 barn og ferdig. Vi har fått barn når vi har ønsket oss dem og ikke tatt spes hensyn til økonomi og plass hjemme. Ting ordner seg etter hvert er vår erfaring og det har gått veldig bra. Mellom 1.og 2. = 3 år 2.og 3. = 6 år 3 og 4. = 1 år 4.og 5. = 4 år
Studine mevik Skrevet 10. juni 2010 #20 Skrevet 10. juni 2010 Vi har snakket om to. Vi har en nå på rett rundt et år. Vi har begge to 1 eldre søster hver med henholdsvis 4 og 5år mellom og vi tenker at det er en fin aldersforskjell. Vi har nå et hus med fin størrelse for en familie på 4 og kanskje en hund, men før vi skal ha nr 2 så skal vi ha en litt annen jobbsituasjon enn vi har idag. Jeg jobber 80% i ferskvare som ikke er superdupert betalt, men ikke noe problem med det. Mannen min jobber i kommunen i en mindre fast stilling med masse ekstra vakter så det er jo en fordel med litt sikrere økonomi før vi får nr to selv om vi har økonomi til det nå også, men plutselig kan det bli lite ekstra vakter på mannen min og det er for utrygt når man skal forsørge flere barn. Så jeg vil si at jeg tar mye hensyn til en sikker økonomi før vi utvider. Vi kommer ikke til å flytte herfra, men så har vi også den plassen vi trenger og om nødvendig gode muligheter til å evt. bygge ut huset litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå