Verbena Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Altså hvor mange størrelser pakker dere ned å lagrer til eventuelle senere barn? Jeg har pakket ned opp til str 80 som ligger på loftet hos foreldrene mine. Har 2 gutter på 6,5år og snart 5år så de har jo brukt alt fra da å til nå begge to. Mye har vært så slitt at jeg bare har kastet det og det som har vært brukbart er gitt til barnehagen som ekstra tøy (de ba om det siden de hadde så lite) og til venner/naboer som har hatt mindre gutter enn meg. Har arvet en del klær fra venner som gutta har brukt også er det gitt videre eller blitt kastet det også. Men jeg lurer litt på hva andre gjør. Lagrer dere alt til eventuelle senere unger eller gjør dere som meg? Jeg tenker litt sånn at det er bedre at ting blir brukt nå istede for å ligge i esker på et loft for å bli tatt frem om 10år og kanskje blir de ikke brukt da heler.
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg sparer på alt som er helt og flekkfritt og som jeg liker. Har bare en så langt, og en i magen, så satser jo på at det blir brukt igjen om ikke så lenge:)
Gjest Sauen og ungene Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Vi har to jenter med 21 mnd imellom. Når eldste vokser ut av en størrelse kaster vi det som er slitt og ødelagt og tar vare på det som er pent. Vi skal ikke ha flere barn (foreløpig ihvertfall), men jeg sparer de fine plaggene til en venninne av meg som venter ei jente. Om hun ikke har bruk for klærne blir de nok gitt bort til asylmottak, krisesenter e.l. Kommer det flere barn i fremtiden får vi heller kjøpe nytt, orker ikke lagre alt tilfelle det kommer en til :-)
BlåBlå Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Sparer alt som er helt , rent og pent. Men nå er eldste 6 år, og mindre og mindre blir lagt vekk til lillebror. De vokser jo ikke så fort lenger, og sliter mer og lenger på klærne. Veldig mye er så oppbrukt at det går i bosset.
The Bad Gal Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Går liksom og håper på at søstra mi skal bli gravid og få en jente, men hun har mange år igjen av utdannelsen og er mye yngre enn meg, så det blir nok ikke med det første. Har selv 2 jenter og masse klær og utstyr, men ingen til å arve(siden søstra mi er så fornuftig, hehe). De andre i nabolaget som skal ha flere barn har også jenter fra før, så de har alt de trenger. Tror nok div. klær og leker havner på en lastebil til et barnehjem et eller annet sted der ute. Utstyr blir vel lagt ut på Finn.no om det fortsatt er i fin stand etter bruk. Sliter litt med å kvitte meg med sånne ting, litt vemodig, men vi skal jo ikke ha flere barn nå, så bare dumt å ha det liggende på lagring når det finnes små, søte barn der ute som ikke har noenting.
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Har ett barn og det blir ikke fler. Tok vare på noen av de første klærne for, som jeg gjettet - de passer perfekt til dokka (har prematur). Det hjemmelagde tar jeg vare på for senere generasjoner. Resten går rett til nestemann jeg kjenner med jente. Jeg arver selv masse tøy til min jente og det går samme veien.
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 jeg har en av hver... men min søster har en jente også. hun er 2 år yngre enn min så hun arver alt. men vi har avtalt at de fineste klærene tar vi vare på.da helst baby klærene. og strikkeklærene osv. foreløbig har jeg tatt vare på alt etter gutten også men vi kommer ikke til å få flere så da kommer jeg til å gi gutte klærene når noen andre får gutter... håper søsteren min skal ha nr 2 snart... gidder ikke ta vare på alt bare for å ha det. men noe er kjekt å ha. gøy for dem å se tilbake på klærene og se at de har brukt de osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå