Gå til innhold

Er det usunt å drikke juice?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å slanke meg. Drikker ikke brus eller saft, men drikker juice når jeg skal kose meg. Drikker bare vann ellers. Er juice nesten like usunt som brus/saft, eller kan jeg drikke med god samvittighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

juice er ille, fryktelig mye sukker. Ikke noe for slankere! (det er naturlig sukker i juicen, så det hjelper lite å kjøpe 100% juice...)

drikk vann eller fun light til kos...

Skrevet

Altså, det inneholder jo en hel del kalorier, men så lenge det er juice uten tilsatt sukker, og du ikke pælmer innpå litervis, er juice helt okei:-) Ferskpressa er selvsagt best.

Skrevet

Litt juice, et glass om dagen, er veldig sundt akkurat som frukt er. Drikker du derimot veldig mye juice er det usundt da det blir for mye sukker.

Skrevet

Juice uten tilsetningsstoffer, søtningsmiddel, ekstra tilsatt sukker er like sunnt som frukt...

Inneholder fruktose selvfølgelig, men det annbefales jo 5 om dagen....

Skrevet

Juice i seg selv er egentlig sunt i moderate mengder. Men det er nok ikke noen slankedrikk. Et viktig råd er å huske at sunt nødvendigvis ikke er det samme som slankene.

Skrevet

Det inneholder mye C-vitamin, og smaker veldig godt. I seg selv god nok grunn til å ta et par glass om dagen. Husk at også melk inneholder sukker. Og all slags frukt gjør det samme. Det er imidlertid ikke noe problem så lenge du bruker opp disse kaloriene.

Skrevet

det anbefales IKKE 5 ehneter frukt om dagen. maks 2 frukt og 3 grønnsaker.

ett glass juice om dagen er greit, som en av de to fruktene, men ikk noe mer.

hilsen tjukka som gikk hos ernæringsfysiolog under hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...