Gå til innhold

Er det normalt å ha "vondt" i magen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 19 år gammel og dette er førsegang jeg og samboeren min er gravid, 6 uker på vei. Jeg lurte på om det er normalt å gå å kjenne på en slags smerte, men ikke utrolig vondt, i magen... av å på gjennom hele dagen ?

Er det noen som har noen fornuftige svar eller erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er selv nå ca 4-5 uker opå vei,og har litt "menssmerter" opp og ned.. så det er helt normalt det.. livmora strekker seg også og d kan værke litt..

Gratulerer,selv er det mjin første gang dette også så er kjempe spennende :) 20 år gammel..

Skrevet

Jeg har også en menssmertelignende følelse av og til...

Skrevet

Det var betryggende. Gratulere til deg også !

Skrevet

Hei og gratulerer!

Ja, det er helt normalt å ha slikt ubehag i magen. Da jeg ble gravid med datteren min (førstefødte), hadde jeg så sterkt ubehag at jeg nesten ble sengeliggende. Jeg var helt sikker på at jeg skulle få tidenes mens..! Men istede fikk jeg ei velskapt og sta jente noen måneder senere =) Nå er jeg gravid igjen. Har hatt litt mensmurringer denne gangen også, men ikke på langt nær sånn som det var med nr. 1. Istede har jeg fått tidlig bekkenløsning og lavere blodtrykk. Lavt blodtrykk er heller ikke unormalt under svangerskap altså =)

Dere vil mest sannsynlig få mange spørsmål underveis. Ikke nøl med å spørre her inne =) Det sitter mange erfarne mammaer her som har opplevd mye forskjellig gjennom svangerskapet. Jeg syntes denne siden var til mye god hjelp da jeg var førstegangsgravid =)

Ønsker dere masse lykke til!

By the way... Det er helt normalt om symptomene plutselig skulle forsvinne. Vet det er mange som bekymrer seg unødvendig når symptomene blir borte. Så lenge man ikke blør eller har store smerter, trenger man ikke å bekymre seg. Symptomene kommer snart tilbake =)

Skrevet

Tusen takk for et så klart svar ! Regnet med det, men kan aldri være for sikker når det gjelder din egen kropp :) Har også fått svar på mange av min spørsmål på denne siden, den er til stor hjelp.

Skrevet

Jeg er snart 14 uker. Her strekker det på seg hele tiden. Kjenner litt sånn stikking/ising nede i livmoren. Du kommer nok til å kjenne dette en god stund! Litt godt å vite at det skjer noe der nede :)

Skrevet

Ja :) Er vell bedre enn ingenting.. men det er ikke det eneste, er mye kvalm. Men leste her at om man blander eplejuce med faris så skal det hjelpe, å det gjør det faktisk, jippi! Gruer meg til hvis/når ryggsmerter kommer .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...