Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter dere permisjon?? 3 uker før planlagt KS-dato eller 3 uker før ordinær UL-termin?

Jeg ringte NAV og fikk beskjed om det første, sendte inn papirer med bekreftelse på KS. Fikk deretter brev fra NAV om at permisjonen min må starte 3 uker før UL-termin dato.

Arrg, skulle egentlig startet permisjon i morgen......

Noen flere med NAV-erfaringer...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at perm skulle starte 3 uker før ul termin, ikke ksdato, men vet at flere har fått ks-dato i stedet. Kommer tydeligvis an på saksbehandleren...

Skrevet

Nå skal jeg mest sannsynlig ikke ha KS, men da jeg ringte NAV for noen måneder siden sa dem KS-dato....

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra NAV om å starte permisjon tre uker før ks. Damen jeg pratet med var rimelig sikker, men ville sjekke det opp ordentlig først. Hun ringte meg tilbake etter et par dager og sa at jeg skal ta permisjon utifra ks-datoen.

Veldig glad for det, det betyr at permisjonen starter 11 dager tidligere enn ved UL-terminen.

Skrevet

Takk for svar! Det er litt frustrerende at NAV ikke klarer å ha felles regler på dette. Skulle tro det var en ikke ukjent problemstilling i og med at antall planglagte KS er økende.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Etter å ha snakket med NAV og fått beskjed om at permisjonen skulle starte i dag, 3 uker før KS, er jeg jo veldig innstilt på det da....Har en del avspaseringstimer det ville være fint å bruke opp før permisjonsstart, så kanskje det løser seg likevel!

Skrevet

Permisjon starter 3 uker før UL-termin. Om dere har fått en annet svar enn det av NAV, så ville jeg ha dobbeltsjekket det med en annen saksbehandler så dere ikke får noen problemer med det senere.

Skrevet

Jeg har hatt 2 planlagte KS, og begge gangene startet permisjon 3 uker før KS-dato. Også denne tredje gangen blir det beregnet på denne måten - og jeg har tilhørt tre forskjellige NAV-kontor.

Skrevet

Ingenting som irriterer meg mer enn uriktige opplysninger fra NAV(jeg jobber(jobbet, før permisjonen ialle fall)) opp mot NAV hver eneste dag, og ofte vet de ikke hva de snakker om!

Permisjonen kan du faktisk starte inntil 12(tolv) uker før termindato, så da kan de jo saktens ikke nekte deg å starte permisjonen 3 uker før KS-dato!

Skrevet

Som det sies over her; det spiller i grunnen ingen rolle hva NAV sier.

Permisjonen starter SENEST tre uker før termindato - og disse tre ukene er forbeholdt mor.

Men permisjonen kan starte opptil 12 uker FØR termindato, men da blir jo perioden etter fødsel tilsvarende kortere.

Så hvis du vil ha tre uker permisjon før KS-dato er jo det helt i orden. :-) Det viktigste da er vel at arbeidsgiver har fått beskjed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...