Gå til innhold

Hva trenger egentlig barna til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker liksom så lite fra da jeg begynte på skolen..

Ny skolesekk og penal i hvertfall.. hva bør penalet inneholde?

Noe annet man må ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargeblyanter, linjal, viskelær, tusjer osv. Eller kanskje ikke tusjer om du har en som tegner overalt slik som min jente var! :-p

Så trenger de selvfølgelig nye klær til skolestart, det er jo VELDIG stas!Skoleklærne, liksom! :-D Og nye freshe joggesko.

Skrevet

Her har de blyanter og fargeblyanter på skolen, så det vi putter i pennalet bruker de bare hjemme til leksene. Men det er greit å ha et par skikkelige blyanter og gode fargeblyanter pluss viskelær og spisser.

Ellers trenger de sekk, matboks, drikkeflaske og innesko. Vi kan henge et regnsett og støvler på sfo så jeg har kjøpt et billig sett på Sparkjøp som henger der hele tiden (så slipper de dra frem og tilbake). Har jo et skikkelig sett som de gjerne har på når de går hjemmefra i regnvær, men fint å ha et sett der til de dagene regnet kommer plutselig midt på dagen eller de har blitt blaute.

Greit å ha mange sett med vanter o.l første året, det tar litt tid før de klarer ta ansvar for å få med seg alt om ettermiddagen. Her er sfo i nabobygget til skolen, så det de ikke har fått med seg fra skole til sfo blir på skolen til neste dag..

Gjest irismor
Skrevet

En god sekk

Penal med blyant, fargeblyanter, blyantspisser og viskelær

Matboks

Drikkeflaske/termos

Nye klær til første skoledag er alltid stas

Skrevet

Husk at i endel kommuner får barna sekk når de begynner på skolen! Ellers har vi en sekk med skiftetøy på skolen/sfo, innesko, regntøy, støvler, drikkeflaske... Omtrent akkurat det samme som i barnehagen egentlig.

Gjest thricane
Skrevet

så bra tråd neffi, har lurt på det samme siden min førstefødte snart blir skolegutt. *gruer meg*

Skrevet

De trenger egentlig det samme som i bhg i tillegg til ett par ting:

*Pennal (mest stas, ikke nødvendig, blyanter og fargeblyanter har de på skolen

*En god sekk med riktig og god ryggstøtte

*Gymsko

*Innesko

*Skiftetøy

*Regnklær og støvler som kan stå på skolen ved plutselig værskifte.

*Matboks

*Drikkeflaske

Skrevet

Jepp, gruer meg jeg også. De hadde en skoledag på skolen i dag med læreren de skal ha. Forledre fikk lov til å være med de 15 første minuttene, men så skulle vi helst gå. Gikk kjempefint med gutten min altså, er nok heller jeg som er mer engstelig..hihi..

Takk for svar alle sammen : )

I denne kommunen får man ikke sekk, bor i en av landets mest fattigste kommuner : (

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...