***lykkelig mamma*** Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 i morges våknet jeg av noe jeg ikke har kjent før, lå på venstre side og kjente en sterk boblende følelse på samme side som lå edover.. Den varte og rakk og sluttet ikke før jg snudde meg, hva kan dette være?
***lykkelig mamma*** Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 10. juni 2010 Er bare denne boblete følelsen pluss hikke jeg har kjnt i dag, ingen romstering eller spark, er dette normalt??? Blir bare litt bekymret
kathin<3overtid<3 Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Ring jordmor på sykehuset å snakk med henne. Du skal kjenne minst 10 spark om dagen. De vil helt sikkert ta deg inn til en CTG. Da blir du beroliget:) Det samme hendte meg i forrige svangerskap(kjente lite liv) men det var fordi ungen hadde snudd seg med hodet ned og sparket mot morkaka som lå på fremmre vegg. Ble sendt på sykehuset til CTG med en gang. Lykke til:)
Malva Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Jeg var inne på føden i går fordi jeg syntes jeg kjente så lite liv. Fikk tatt både CTG og UL og alt var i skjønneste orden. Fikk beskjed av legen der om at fra nå av vil jeg ikke kjenne så mye spark som tidligere, blir mest litt bobling når babyen beveger seg. Dette fordi det begynner å bli trangt og ikke så god plass til de kraftige sparkene lenger. Er i uke 32.
Junibølle Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Jeg begynte å kjenne en boblende følelse i høyre side når jeg lå på siden sånn ca i uke 32-33. Etter hvert som hun har blitt større har jeg forstått at det er babyen som ligger å sparker mot madrassen. Kunne etter hvert ikke ligge på høyre side, da babyen alltid fikk så "urolige føtter" når magen ble presset inn der. Har lest et sted at man kan aktivere gårefleksen hvis det blir press under fotbladene deres. Kan det være det du også kjenner?
Tiger mamman Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Hei ***høygravid og lykkelig***! Har du kjennt noen mer rørelser nå enn kun bobling og hikking? Jeg er i uke 38+4 nå og jeg får normalt kjenne av en veldig aktivitet i magen til faste tider, men idag når jeg voknet så hadde jeg en rar følelse - følte meg litt kvalm med menssmerter. Ble litt bekymret når jeg ikke kjennt av noen aktivitet i magen frem til midt på dagen - tok saft testet og vil tro at jeg fikk en "liten respons" (normalt er det nok med å puffe litt på han så får jeg en spark tilbake....) ettersom dagen har gått har jeg fortsatt kun følt litt bobling og trur også at han hikket en gang. Har nå pånytt tatt safttesten og har ikke fått en eneste respons etter en time...kun litt bobling..... Er det noen fler som har erfaring av at aktiviteten helt endres og pleier dere få respons på safttesten?..... Har normalt også mange kynnere/maserier - men de lyser også med sin fravær.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå