Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg elsker å ligge å prate med henne, kose og le sammen, men kan bli litt ensformig i timesvis Men må jeg gjøre dette hele tiden når hun er våken? Når hun ligger under babygymmen prater hun og ler for seg selv, men jeg får allikevel dårlig samvittighet. Og hva med når jeg sitter ute og har hun i vogna? Da får jeg i hvert fall dårlig samvittighet, selv om hun ikke gråter. Herregud, snakk om hysterisk førstegangsmor Hvordan gjør dere det? hvor mye ligger de alene og koser seg?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hadde ikke du blitt sliten og irritert hvis noen snakket til deg absolutt hele tiden når du er våken? Nei ligger hun rolig og har det bra er det ingen grunn til at du skal trenge å gjøre noe mer. Hun klarer fint å kose seg alene uten underholdning og sier ifra om det er noe som savnes.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Så lenge ho er roleg og ser ut til å trivest, så treng du ikkje det. Ho må jo få tid på seg til å utforske og finne ut ting på eiga hand.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Å, så bra at du spurte om dette, for jeg lurer også på akkurat det samme! Har en gutt på 4 mnd som er veldig flink å ligge alene. Men jeg "bekymrer" meg litt for at han ikke skal utvikle seg nok psykisk hvis jeg ikke stadig vekk går bort til han og snakker til han eller leker med han. Skjønner jo at det bare er dumt av meg:) Men godt å se at flere tenker det samme. Han er veldig mye våken, og jeg blir jo helt utmattet hvis jeg skal sitte med han og underholde han hele dagen. Så han ligger nok for seg selv 20-40 min 2-4 ganger om dagen. Er det mye? Han er sikkert våken 11 timer pr. dag..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 min på 3 mnd er også mye våken om dagen, og ja blir slitsomt å underholde hele tiden Men hver dag får jeg litt mindre dårlig samvittighet for at hun ligger alene. Jeg er jo like ved hele tiden. Er ikke det at jeg sitter på nettet eller ser tv (det gjør jeg når hun sover), men husarbeid, matlaging og slikt. Men hun ligger vel maks 20 minutter alene et par ganger om dagen HI
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Vi er jo heldige som har barn som allerede klarer å underholde seg selv:) Er nok bare sunt ja:) I morrest kl 05.30 klarte jeg faktisk å duppe litt på sofaen, mens lillegutt lå foran tven og så på opptak av drømmehagen! Herlig:) Det er helt genialt å sette på drømmehagen til disse småttisene hvis man trenger å avlede de i en halvtimes tid for å få noe gjort. Min gutt er iallefall helt fasinert:) Hilsen 20.37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå