Momlegåsegg Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er interessert i tips jeg på hvilken champagne som er god å ha til bryllup. Hva tenker dere og har dere blitt anbefalt noen?? Jeg personlig er ikke så glad i det, men det hører jo bare med i et bryllup. Så er takknemlig for noen tips.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Champagne er ofte en god del dyrere enn musserende vin (selv om det jo er akkurat det samme, bare at champagne kommer fra champagne regionen i frankrike) og smaker ikke noe spesielt bedre i min erfaring, så vi kjøpte musserende vin (tysk tror jeg) til rundt 100 lappen pr flaske istedet.. Nå skal det sies at vi forsøkte å være litt fornuftige med kostnadene og hadde ikke verdens største budsjett, har man god råd kan man selvsagt kjøre på med dyr champagne.. Men vi valgte som sagt tysk musserende vin og servert i champagne glass (selvsagt) med jordbær i og dette serverte vi som velkomstdrink.. Det var en suksess og alle syntes det smakte godt! Snakk med de på vinmonopolet, de kan det meste som er å kunne om både champagne og musserende vin, og de er hjelpsomme med å beregne mengder og du kan også få levere tilbake flasker om det blir noe tilovers dere ikke vil ha..... Lykke til med bryllupsforberedelsene!
*gruffalo* Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Vi hadde musserende vin, ikke ekte champagne. Pleier å ha martini asti som er ganske safe og de fleste liker den. Ganske søt, men har jo som regle kun 1-2 glass av den. Men til bryllupet ble vi anbefalt en annen, moscato tror jeg den het. Kostet kun 60,- flaska, så var jo kjempebillig! Og vi fikk MASSE skryt fra gjestene. De syntes den var såååå god. Og jeg likte den også bedre enn martini asti. Så kanskje det kan være noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå