Galadriel33 Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hei Jeg er førstegangsfødende og har på grunn av dette mange spørsmål rundt fødsel osv. Jeg har 13 dager igjen til termin ( 7 dager til menstermin). I over en uke har jeg hatt en del murringer i ryggen som kan vare i flere timer før de plutselig blir borte. De er ikke vonde, bare irriterrende. Blir rett og slett ganske slitene av de. Jeg har ikke så vidt jeg vet hatt tydelige kynnere ( har hatt et par ganger jeg har våknet opp om natten da magen har vært hard) men utenom dette er jeg veldig usikker på hva som er hva. Kan disse murringene i ryggen være kynnere? Eller er dette modningsrier? Eler kanskje maserier.....Hva er hva..... he he Er det noe av dere som kjenner dere igjen i dette? Og hvor lenge kan man ha disse murringene før det evnt skjer noe mer.... altså fødsel?
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Murringene i ryggen er nok mensmurringer som mange får når kroppen forbereder seg til fødsel ( har selv aldri hatt det) Kynnere er når magen blir hard. Det er muskelsammentrekninger i livmormuskelen og skal trene livmora til fødselen. Varierer veldig om man har kynnere eller ikke og hvordan disse er. Jeg har hatt kynnere i mange mnd ( er tredjegangs) og hos meg er magen stort sett knall hard konstant når jeg går eller står. Andre opplever det mer som "tak" som kommer og og slipper. Kynnere kjennes i magen. Modning er stikkinger i underlivet - kan også være babyens hode som presses ned i bekkenet. Det er dessverre ingen fasit på hvor lenge man kjenner slke tegn før fødselen starter. Det eneste som er sikkert er at det går framover mot fødsel... :-) http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Svangerskapsplager/Hva-er-kynnere/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå