Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Evolusjonen har gjort det sånn at hunnkjønn føder barnet frem, og jeg har skrekkelig nok blitt hunnkjønn. Jeg er IKKE spesielt imponert over evolusjonen, må jeg si!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er heller ikke skapt for å føde, er veldig synd...men slik er det desverre for flere.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Nei, selv naturen bommer litt noen ganger.. Nå er vel kvinner laget sånn at de både fysisk og psykisk har høyere smerteterskel og vil takle en fødsel mye bedre enn en hypokondermann som må ligge på sofaen i tre dager fordi han er forkjølet og har hodepine Men ingen regel uten unntak. Jeg er sterk nok psykisk, jeg tåler smerte godt, MEN jeg har et smalt bekken og produserer store barn! Skikkelig bom der.. Ungene blir sittende fast og hadde det ikke vært for god hjelp på sykehuset hadde hverken jeg eller barna overlevd.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Jeg føler også at jeg ikke er skapt for å føde, siden ungen satt bom fast i timesvis før han endelig kom ned og ut. Men, har bare en fødsel bak meg, så skal ikke være så bombastisk. Noe jeg derimot er helt sikker på, er at jeg ikke er skapt for å gå gravid! Heldigvis er mitt andre svangerskap over i øpet av noen få uker.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er nok skapt både for å gå gravid og for å føde. Har 2 drømmesvangerskap og drømmefødsler bak meg. 19.06 hvorfor er ditt andre svangerskap over på noen få uker?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 10.09:Hun har nok termin rundt nå :-) HI: I naturen ville nok genene som gir smalt bekken og store barn blitt eliminert på sikt, fordi kvinnen og/eller barnet ikke ville overlevd fødselen. Heldigvis lever vi i et samfunn der de som har vært litt "uheldige" med disse genene har et supert alternativ, nemlig keisersnitt. Det er ikke din feil, og enten barnet blir født vaginalt eller med keisersnitt er man en like god mor, og det å bære frem et barn og takle 9 mnd med alt det fysiske og psykiske som henger med er en bragd i seg selv :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 jordmora påstå jeg var skapt for det , etter fødselen...jeg er ikke helt enig siden jeg sprakk så innmari og ikke kunne sitte på ei uke etterpå...men er vel dum nok til å pådra meg det smertehelvete en gang til vil jeg tro...resultatet som nå ligger å ser søt ut i senga gjør vel at jeg mener jeg kan tåle det
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Jeg TROR ikke jeg er skapt for å føde. Hele slekta har smalt bekken og dramafødsler i fleng... Hadde vært lite slekt om vi levde for 100 år siden, som nevnt over... Ser med gru på akkurat dette at bebisen min skal sitte fast i timesvis, og er kjemperedd for oksygenmangel og fødselsskade... Ellers så driter jeg i om jeg sprekker osv. Bare lille tass jeg er redd for, og da mener jeg virkelig redd :-( Men heldivis er det 2010 da....
Trollemor75 Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Gjett om jeg ikke er imponert: jeg er skap for å være gravid, var lite kvalm, fikk ingen plager, la lite på meg osv. Men ungen satt til de grader fast at ingen av oss ville ha overlevd om jeg ikke hadde født på et vestlig sykehus. Det verste er at jeg ikke er spesielt liten av meg og gutten var ikke super stor (under 4 kg), men hodet hans satt bomfast.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er heller ikke skapt for å føde barn... Jeg har normale hofter sett utenfra, jordmor påsto jeg hadde "perfekt fødekropp". Under fødselen var alt bare en eneste lang komplikasjon, det endte med at et barn på 3,5kg satt bom fast langt oppe i bekkenet = hastesnitt. Røntgen etterpå viste et smalt og deformert bekken... Vi hadde dødd begge to hvis vi hadde levd i et u-land, eller for den del før andre verdenskrig. Takk for keisersnitt og antibiotika!!! Noen er bare ikke skapt til å føde barn. Vi ble skapt for å dø i fødsel. Heldigvis lever vi i en tid, og i et land, hvor vi slipper det. Men jeg skulle ønske jordmødre og andre sluttet å si at kvinner har "perfekt fødekropp" (før første fødsel), at man ikke får større barn enn det kroppen klarer å føde etc etc... For det stemmer jo åpenbart ikke! De har absolutt null faglig dekning for å si slike ting!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har snart termin ja :-) Hilsen 19:06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå