Gå til innhold

Hva er det tidligste dere har hatt barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt sosialt ser ut til å skje etter at jeg føder gitt...Men jeg regner med å måtte la mannen gå på alt alene - selv om jeg er utsultet på et sosialt liv (sykemeldt og dårlig gjennom svangerskapet).

Så jeg bare lurer: Når er det tidligste dere hadde barnevakt en kveld (med barn som tar flaske, da)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var borte i to timer (kino) da jenta vår var 2 uker. Hun tok ikke flaske. Det gikk greit, men satt med mobilen i handa under hele filmen.. og husker i grunn ikke så mye av filmen heller..

Skrevet

Kan ikke du gå og sette igjen mannen hjemme da? noen av gangene ihvertfall..

Gutten min er 14 måneder, og jeg har enda ikke hatt barnevakt en hel kveld. Har hatt pass til han ved to anledninger, noen timer på dagtid. En gang da han var fire måneder og en gang da han var åtte måneder. Jeg er nok av det feige slaget. Jeg vet om mange som har hatt barnevakt laaaangt tidligere enn det, og tar jenta flaske så er det vel egentlig ingenting i veien for å ha barnevakt fra ganske tidlig en enkelt kveld. Mitt tips er likevel å prøvekjøre litt på forhånd. Det er kjedelig å få telefon fra barneakten om at det ikke fungerer/hun bare skriker osv, når du er halveis i rødvinsflaska..

Skrevet

Etter 14 måneder?? Herregud, da har jo de fleste begynt i barnehagen for lengst!

Med begge mine var pappaen hjemme mens jeg var ute og traff venner etter ca 2,5 mnd, og vi var ute sammen etter ca 3 mnd. (Ammet så litt stress med melkespreng og sånn, men gikk greit.)

Føl på hva du selv føler er greit, en liten baby har det bra uansett bare han får mat så klart:)

Skrevet

Hadde barnevakt noen timer da han var 4 uker, vi var på kino. Da han var 7 uker sov han hos foreldrene mine, vi hadde pinnekjøttlag hjemme.

Vi har aldri angret på at vi begynte tidlig med barnevakt, resultatet er en grei og sosial gutt som elsker å overnatte hos besteforeldre eller tanta si :-)

Skrevet

Hadde barnevakt i 4 timer da jenta var 1 1/2 døgn for å få sove litt.

Skrevet

Hadde han hos besteforeldrene over natta da han var 2,5 mnd. gikk helt fint det :)

Skrevet

2 mnd, da var vi på busserulls konsert, hun tok flaske ( noe som vi prøvde litt tidlig for og være sikker) alt gikk fint og jeg tok henne når vi kom hjem.

nå er hun 17 mnd og hun har sovet borte hos foreldrenne mine av og til vært der en hel helg. Tror ikkje hun savner oss så veldig mye, hun storkoser seg der borte, har 3 søsken som fortsatt bor hjemme som herjer og leker med henne:)

Syne at når man selv føler for og gå ut så går man ut så lenge babyen tar flaske og slikt. At andre mener det er for tidligt osv er jo deres valg. Men om du føler det er greit og gå ut og kose deg når babyen er 1 mnd så gjør du det.

Skrevet

5 dager.....

Gikk på en fest som var planlagt i evigheter. Lille nurk sov hjemme hos mamma. 2 min unna der jeg var.

Hun sov hele tiden! (5 timer)

Skrevet

Barnepleierne på sykehuset da?

Jeg hadde barnevakt da eldste var tre uker noen timer. Også hadde jeg barnevakt rundt 3-mnders alderen. Jeg synes ikke det er galt i å ha barnevakt når babyen er helt fersk, men synes man skal holde seg edru osv ifall det blir nødvendig at du kommer hjem :)

Kos deg:)

Skrevet

Jeg skal ha barnevakt til min når han er 9uker for første gang. :) Det blir bestemoren som skal passe han, og han er trygg på henne. Vi skal begge i bryllup, men ingen skal drikke. Er godt å komme seg litt ut, bestemor får kvalitetstid med barnebarn, og ungen sover, får mat og er fornøyd.. :)

Skrevet

Hun var tre uker da hun var på overnattingsbesøk hos tanta.

Var ikke noe gøy å levere henne fra seg,grein som bare det(jeg altså) men vi hadde vært på sykehuset i 2,5 uke etter hun ble født, og trengte en natt alene. Hentet henne igjen så fort jeg våknet dagen etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...