*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Det varierer veldig fra jente til jente. Jeg begynte å få råmelk da jeg var 20 uker på vei ca, men melkeproduksjonene er jo ikke ordentlig i gang før fødsel. Tar gjerne et par dager etter det også for de fleste,mens noen får ukene før fødsel:) Så dette er vel veldig inviduelt:)
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Takk for svar Da har jeg noen uker igjen, er bare 7 uker
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Dette står det på babyverden.no: Samtidig som fosteret begynner å vokse, begynner cellene i brystene å utvikle seg for å produsere melk. Inntil barnet er født vil svangerskapshormonene undertrykke produksjonen. Men når morkaken, med sin hormonproduksjon er kommet ut i forbindelse med fødselen, starter melkeproduksjonen.
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Eg begynte å lekke(!!) i mai...ungen vart fødd i oktober! Så for min del var det kjekt å ha kjøpt inn ammeinnlegg tidleg;) Men det er veldig variabelt tid folk merkar noko.
Andante2 Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Er i uke 29 og oppdaget i går at det går an å klemme ut litt væske. På slutten av forrige svangerskap måtte jeg bruke ammeinnlegg...
Frk Marge Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 I går kom første dråpen med klar væske.... Må investere i en ammeBH til (orker ikke vanlige Bh'er nå) og begynne med ammeinnlegg snart tipper jeg... minnes det begynnte å lekke litt ganske fort og det er litt ekkelt synes jeg i allefall når det blir vått på klærne osv... mm er jo så klissete :S Er 20+5 i dag.
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 I mitt første svangerskap fikk jeg råmelk i uke 19-20, og de siste ukene av svangerskapet var det MYE, så at det ikke kommer igang før fødsel stemmer ikke på alle!! Jeg hadde overproduksjon av melk, og allerede første døgnet hadde jeg for mye melk for babyen. Jordmødrene bare lo, det var visst ganske motsatt av det som er vanlig
Frk Marge Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Selv om jeg har begynt å lekke tidlig i alle 3 svangerskapene mine, har jeg ikke hatt nok mlk til de 2 ungene jeg har.... regner egentlig ikke med at jeg har det nå heller, så tidlig produksjon behøver ikke å bety mye melk desverre
jippijegharfødt Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Jeg begynte å lekke litt fra uke 20. Ammet og hadde melk med en gang babyen ble født.
2 boys & now pink Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 Med de to første fikk jeg det rundt uke 17. Nå fikk jeg det i uke 21.
Cat&Gullungene Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Har fått det rundt uke 20-22 begge gangene. Lekker ikke noe særlig, men det kan komme små flekker på BH eller nattøy. Min råmelk er kjempegul og tykkere enn den klare, lyse melken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå