guttellerjente-09 Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Tiden går så fort og jeg skal tilbake i jobb 1.august, så da bør jeg vel tenke på og slutte med ammingen snart.. Klarer desverre ikke å kombinere dette med jobb.. Men hvordan slutter jeg ??? Gradvis nedtrapping og skal jeg da begynne og gi mme i stedenfor.? Gullet er nå 6,5 mnd og spiser grøt og middag , takknemlig for svar..
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hvis du har tenkt til å slutte helt (hvilket du selvsagt ikke behøver dersom du ikke har en jobb hvor du er borte dager i strekk), så ville jeg kuttet ned gradvis. Siden han er så liten, så tror jeg (men vet ikke) at det kan være lurt med litt mme. Har du hatt brystproblemer må du antagelig ta det langsommere enn hvis du ikke har hatt det. Et tips kan være å innføre flere måltider fast føde og så amme etter mat. Da drikker han mindre og du går gradvis ned i produksjon.
Trollemor75 Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg trappet ned 1 måltid om gangen, med ca. 1 ukes mellomrom mellom hver kutt. Dvs., når jeg ikke lenger følte spreng gikk jeg ned 1 amming til, i begynnelsen var det gjerne 10 dager, mot slutten var det mer 5 dager. Jeg fordelte "kuttene" rundt dagen: kuttet ammingen midt på natten først (av opplagte grunner), deretter den som var mellom lunsj og middag, deretter den som var mellom frokost og lunsj, osv... Fortsatt lenge med 2 amminger per dag (morgen og kveld), for grunnen til at jeg sluttet å amme var at han ikke var interessert lenger på dagtid, ikke at jeg skulle på jobb. Så skulle jeg på jobbintervju i utlandet og kuttet de 2 siste når han var 9 mndr. Det gikk veldig bra. Noen av ammingene ble byttet ut med MME, andre med fastføde + vann. Og når han var 1 år sluttet vi helt med tåteflakse og MME, nå tar han h-melk i kopp.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bare kuttet gradvis ned etter hvert som barna spiste mer fast føde. Hvor ofte ammer du nå? Det er ganske uproblematisk å amme morgen og kveld om man jobber kontortid f.eks. da.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Jeg kuttet på dagen. Kommer vel an på hvordan man vil gjøre det selv. Alt funker jo,så gjør det som passer best for deg.
trillemamma Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Virker som du tror du må slutte fordi du skal tilbake på jobb. Det er ikke riktig. Det er mange som ammer 1-3 ganger daglig. Melkespreng forsvinner også, ihvertfall hos meg. Jeg ammet et år etter at jeg begynte å jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå