Gå til innhold

Har fått klasselisten til skolebarnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er 28 stk i klassen og det er fire barn som bare har et etternavn...

De fleste har to fornavn, samt to etternavn.. Trodde virkelig ikke at det var så uvanlig å ha bare et etternavn nå til dags, men der tok jeg visst feil..

Er det sånn i hele Norge, eller er det bare i vår lille krok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Er sånn her også. Og veldig mange har i tillegg laaange navn. Kristoffer Amandus Kjellstad Bergestuen ol. Da skiller man seg greit ut når man heter Ole Foss. Jeg tenkte ikke på det før ungene begynte i skole og barnehage, at våre som har et kort fornavn og et etternavn faktisk er de som skiller seg mest ut. Det enkle er ofte det beste...(et ørlite spark til alle som skal være såååå spesielle og velger lange rare navn.)

Skrevet

Hohoho. En i klassen til min eldste har seks navn, tre fornavn, tre etternavn. Unødvendig og pompøst syns jeg.

Skrevet

Trodde ikke det var så vanlig, men vårt barn har et middels langt fornavn og et middels langt etternavn og han står veldig ut, sammen med de tre andre som også har to navn tilsammen...

Skrevet

Neimen, nå var dere litt strenge :-) Jeg har et kort fornavn, et kort mellomnavn og et mellomlangt etternavn. Dette fordi min mor har beholdt pikenavnet, og vi barna har begge foreldres etternavn. Jeg har beholdt hele navnet mitt, og mine barn har fått korte fornavn, mitt mellomnavn og sin fars etternavn. Det er vanligere og vanligere at kvinner beholder navnet sitt! Hyggelig at barna har slektsnavn fra begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...