Gå til innhold

ungen min på 1 år ,er tv slave!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som lar ungene se mye på tv(barnetv)? jeg er foreløpig fortsatt hjemmeværende med min sønn på snart 13 mnd(begynner å jobbe om noen uker, da skal han til dagmamma). jeg har en utrolig teit vane av å sette på tv med engang vi står opp.. han har blitt veldig tv slave, og det er jo selvsagt min feil. men er det veldig dumt å la han se på tv så mye? det er barne tv altså! og er ikke snakk om hver eneste dag! men syns det er veldig deilig at han sitter rolig å ser på tv om morgenen:S kommet inni en sånn ond sirkel. jeg hadde bestemt meg for at han ikke skulle få se på tv så mye, men det ble ikke sånn. men nå er det sommer og vi er mere ute, og som sagt begynner han snart hos dagmamma! regner med jeg kommer til å få mye kjeft nå!:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he det er 1 åringen min også :-) Ingen krise!

Skrevet

Det er deilig når de sitter stille og er rolige:) Men det er jo barneprogrammer på hele døgnet og kan fort bli mye om man ikke aktivt går inn for å begrense det. Kan jo lett bli veldig inaktive med alle problemene det medfører om det får foregå over lang tid. Her i huset har vi faste tidapunkter, selv om det høres veldig strengt ut:) Men vi har funnet ut at det er nødvendig for å ikke sitte foran tven hele dagen:) vår er tre år da. Han var ikke noe interesert i tv da han var 1.

TVen kommer på etter middag på ukedagene, ikke på morgenen. Da får han se en time før det er leggetid. I helgene ser han i tillegg på tv på morningen, ca en time sånn at jeg og pappaen kan spise frokost og slurpe kaffe i herlig stillhet:)

Skrevet

Jeg hadde faktisk en tanke om at jeg aldri skulle bruke tven som "barnevakt". Dette fungerte til eldstemann var 3 år og jeg fikk meg kjæreste med parabol og alle kanaler. Var veldig lett da å sette på barne tv til han i altfor mange situasjoner.

Og nå etter minste ble født og med nrk super hele døgnet blir det lett å ty til barnetv innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...