Gå til innhold

Er det frekt å ta utstyr fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små bandasjer, teip og nåler fks?

Var med lille på sykehuset i dag og kom i fare for å ta med meg en blodprøvenål...Bør jeg gå tilbake med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stjal iallefall med meg stooore bind og lekre nettingtruser fra sykehuset dra jeg dro hjem etter barseloppholdet ;p

Skrevet

Om det er for å fylle opp eget forråd av bandasjer, plaster osv så er det frekt ja.. Men om man ved et uhell tar med seg en blodprøve nål hjem som man jo har null bruk for (???) tror jeg man skal ta det helt med ro og si at gjort er gjort....

Skrevet

Ja, tyverri er frekt. "Kom i fare for"? Mener du "kom i skade for."?

De kommer ikke til å bruke en blodprøvenål som du har hatt med deg hjem. Kast den.

Skrevet

Det er tyveri og straffbart, ring med en gang og si ifra!

Skrevet

Det er jo alltid frekt å ta med seg utstyr fra plasser man ikke skal ha med seg utstyr fra/får utstyr fra!

Man stjeler jo om man tar ting med viten og vilje..

Skrevet

Pasientene rører jo ikke blodprøveutstyret, så dette gjorde du da med vitende vilje, og det er tyveri !!

Utstyret koster faktisk penger for sykehuset..

Skrevet

Ehh...ja! Men da tenker jeg på folk som faktisk stjeler med viten og vilje. Om det havnet en nål i veska di ville jeg ikke tenkt så mye over det for det kan jo skje!

Har en mistanke om at leger og sykepleiere er verstingene når det forsvinner materiale fra sykehusene. De er jo rundt det og kan stappe nedi lommer rett som det er. Jeg kjenner folk, både leger og sykepleiere, som har stetoskoper, dynetrekk, skalpeller, dyre kompresser og bandasjer, skrivemateriell, blodprøvestropper og sprøyter hjemme. Godt mulig at noe har blitt med hjem ved uhell...men ikke alltid...;)

Skrevet

Herregud.. Tviler sterkt på at de merker at EN sprøytenål er borte.. De er jo billige også.

Skrevet

jeg tror nok ikke du skal tenke så alt for mye på det:) jeg hadde hvertfall dritt i det!:P

Skrevet

Hvis det er noe du absolutt trenger, som store bind, så spør heller om du kan ta med deg et par stykker hjem. Jeg synes det er frekt å bare ta med seg. Om alle pasiener skulle stjele ett bind eller en bandasje eller hvis alle på barsel stjal med seg den første skjorta babyen hadde på seg, da hadde det kostet sykehuset mange penger.

Skrevet

Spiller det noen rolle om de merker det? Er alt man ikke blir tatt for ok?

Skrevet

Det er nok ikke alle som stjeler med seg bind og truser. Men det er iallefall veldig mange som gjør det.

Og første skjorta har jeg aldri hørt om har blitt tatt med hjem.

Skrevet

Der hvor jeg fødte var det helt greit å ta med seg bind hjem. Trodde det var slik hos alle barselavdelinger jeg?

Skrevet

Du trenger nok ikke levere kanylen tilbake, men hvordan i all verden kom du i fare for å ta med deg hjem?

Dette er jo ikke utstyr som ligger og slenger rundt.

Skrevet

Dette er faktisk utstyr som ligger og slenger rundt..

I gangene står det ofte bord med kanyler, blodprøve glass og alt mulig rart, når de skal inn til pasienter.. Det er ikke noe problem å se å røske med seg.. Desverre.

Hilsen renholder på sykehus!

Skrevet

når jeg fødte jenta mi tok jeg med klærna babyen fikk på seg på sykehuset. ikke med vilje men pga vi bor 2 timer fra sykehuset og hun hadde ikke klær igjen. vi hadde regnet med hvor mye klær vi trengte til babyen men sykehusoppholde blei litt lenger, pappaen var hjemme og skulle hente mer klær og noen andre ting, men han glemte klærna igjen og samme dag vi skulle reise hjem klarte babyen å bæsj alle klærna ut 3 ganger. så alt vi hadde rent til henne var en sparkedress uten armer, strømpebukse og et teppe. da sa jeg at jeg måtte ha på henne en av di "jakken" babyen får på seg på sykehuset og sa jeg kunne sende den tilbake via posten eller levere den neste gang jeg var i nærheten. fikk bare fint beskje "tenk på barnet ditt du så tar du med deg jakken vist du tilfelldig er i nærheten engang" kjempe hyggelig. for vist ikke måtte jeg vert å ventet på sykehuset i 4 timer til og det uten rom. ville ikke at babyen skulle bli med hjem med bar armer uansett hvor varmt det var.

3 uker siden nå men har ikke fått levert den tilbake enda

Skrevet

Man tar ikke ting med seg hjem ved et uhell hvis det står på traller i gangen. Da tar man det med vilje og det er stjeling.

Skrevet

Tar man med seg nåler og utstyr fra trallene til bioingeniørene som står i gangen når de er inne på pasientrommene og tar prøver er man en tyv. Da kommer man ikke i skade for å ta det med seg.

Selv om traller står i gangen betyr det ikke at utstyret slenger rundt.

Skrevet

Smaker du på smågodtet i butikken også? Selv om det er lite, så er det en vare.. Stjeling er stjeling...

Skrevet

Det er frekt, ja! Hva du skulle med en blodprøvenål er jo en annen sak. Og hvordan du "kom i fare" for å ta den av alle ting.

Men, de savner nok ikke èn blodprøvenål heller. Ser ikke helt vitsen med å gå tilbake med den - når de "sløser" rundt med blodprøvenåler hele tiden:)

Jeg har forresten flere sykehusskjorter hjemme. Til sammen har jeg vel hatt flere kilo bandasjer, tape, bind og alt mulig rart. Shampoo har jeg faktisk også fått med meg.

Men, det er fordi jeg har spurt etter, eller blitt tilbudt ting. Jeg har ALDRI tatt noe fra ett sykehus. Aldri. Da er det bedre å spørre!

Skrevet

Nei, det går nok bra, de kan ikke bruke den nålen etter at den har vært ute fra sykehuset uansett :) Ikke noe å bekymre seg for :)

Skrevet

Og bind og nettingtruser kommer jeg også til å ta med meg, skulle bare mangle, så mye jeg har betalt i skatt :)

20:15

Skrevet

Ja, det e frekt og ta med sæ ting hjem. Har en gang tatt med mæ ei sykehussjorta t gutten min, men det va før at vi blei lakt inn akut og hadde ikke klær og sine egene klær spydde han på, så spurte om æ kunne låne den t neste gang vi skulle på kontroll og det va greit, men etter 1,5 døgn va den t bake før da blei vi innlakt igjen og denna gangen med klær t både mor og barn. Det va mitt på vintern og vi bor 20 mil unna sykehuse. Da fikk dæm igjen skjorta. La den på romme og den gangen da vi blei sent heim sente dæm med mæ ei flaska saltvann med sprøyta og spiss, før å ta opp saltvanne med. Tok litt gassbind før det fikk æ utlevert før å bruke på snørrnesn t ungen. Vi lå på issolat så alt ville blidd kasta av det som vi fikk inn på romme som ikke kunne steriliseres.Så da va æ sjøl frekk og det innrømme æ....

Skrevet

Ja, det er frekt å stjele. Det er faktisk kriminelt. Du er en tyv, som bagatelliserer handlingen din ved å si "kom i fare for"! Oi, liksom, der stjal jeg en blodprøvenål, hvordan skjedde det?

Ja, sykehuset er sikkert interessert i å få tilbake en blodprøvenål som du har forurenset, ditt nek!

Konsentrer deg om å holde kleptomanfingrene for deg selv i fremtiden. Du har ingenting du skulle ha sagt dersom barna dine vokser opp til å bli tyver. Det er du som har lært dem at det er greit å stjele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...