LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg klarer liksom ikke komme på noe som frister. Men har veldig lysst å prøve ut dette. En godt kryddret romantisk middag, etterfulgt av den siste elskoven på mange uker sa jordmor hadde satt mange utolmodige i gang. . .=) Elskoven har jeg orden på Men verre med middagen !
Vimse + gullene Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 hvis du vil gjøre det enkelt og liker thai-mat, har santa maria noen retter som kan prøves, f eks tom kha suppe med kokosmelk og kyllingfilet/scampi, paneng eller curry. Indisk kan jo også være sterkt. Eller hjemmelaget wok med masse chili og hvitløk, eller sambal oelek (chilipasta) eller currypasta. Lykke til!
Iselilja Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Denne synes jeg er veldig god! Styrken kan du naturligvis regulere Spicy thaisalat med biff (4 pers) 500 g renskåret indrefilet av storfe (i tynne skiver) 2 fedd hvitløk 2 små chili finskåret 2 ts finhakket, frisk ingefær 3 ss soyaolje 3 ss fish sauce 1 ts salt 3 solsikkeolje 1/2 hode issalat eller annen salat 1/2 agurk 4 tomater 1 bunt vårløk 2 stangselleri 1 rødløk 1 dl koriander 1 dl thaibasilikum 1 dl mintbladerThaidressing 2 dl limejuice 1 dl fiskesaus 5 ss sukker 1 finsnittet, små, rød chili 1 ss sesamolje Skjær kjøttet i fine strimler og bland med hakket chili, hvitløk og ingefær, samt soyasaus og fish sauce. La kjøttet marineres minst en time. Vask salat og grønnsaker, og skjær opp i strimler på 4x1 cm. Legg salatenpå et stort fat sammen med grønnsakene. Lag dressingen: Bland limejuice, fiskesaus, sukker, chili og sesamolje og rør til sukkeret er oppløst. Varm en panne eller wok og ha i olje. Oljen skal bli så varm at den ryker. Stek kjøttet i ett minutt slik at det får en grå overflate og blir litt rosa i midten. Salt kjøttet litt. Legg kjøttet på salaten og hell over dressingen. Ha pågrovhakket koriander, thaibasilikum og mint. Server med en gang. Det er vanlig å spise ris til denneretten.PS! Du kan godt bytte ut biff medskalldyr, fisk, kylling, eller ha den somvegetarsalat. Lykke til! Tror jeg skal prøve denne selv i kveld
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Takker for svar! Salaten hørtes bare helt deilig ut =) Elsker allt med fiskesaus og lime! Kommer nok til å prøve denne i kveld ja!
frk Nilsen Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Indisk! Bestill take away fra en indisk restaurant, gjerne vindaloo :-P
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Eller kebab Jeg spiste kebab fra Bislet kebab samme dag som jeg fødte Og den gangen bestilte jeg den hakket sterkere enn jeg pleier!
Nordlyspar♥ Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Samme dagen vannet mitt gikk med lillemor spiste jeg en hjemmelaga hamburger krydra med masse piripiri og cayennepepper.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2010 Hihi. Her var det mange krydderdødsler =) Jeg spiste denne salaten i går(som foresten var helt nydelig), og nå sitter jeg på sofaen med sammentrekninger! Kjennes ut som halebeinet skal sprenges! Men er redd for det kommer til å gå over. Kjennes ikke helt vondt nok ut liksom. Det er vondt ja, men klarer fint å være alene og puste meg igjennom takene. Og ikke er de så serlig regelmessige heller... Men får håpe de gjør jobben sin når de først er her! En kynner forbi er en kynner nermere fødsel, og jeg kan få oppleve å se inn i øynene til dattera mi =)
Iselilja Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Å, så spennende! Det høres jo ut som du er i gang! Og så bra at du likte salaten! Det er denne min mann og jeg ofte koser oss med hvis vi skal lage noe "voksenmat" etter at barna er i seng. Jeg fikk ikke laget den selv i går, kom oss rett og slett ikke på butikken, men håper å få laget den i kveld Masse lykke til!
benelen Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Å så spennende. Du må holde oss oppdatert utover dagen om du klarer! Tenkte å gå for indisk take away i dag. Salaten hørtes digg ut, men jeg er litt for lat om dagen!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2010 Ja det hadde nok ikke blitt deilig middag uten den deilige mannen min som bare er så utrolig flink til å lage mat! Jeg lever som en dronning om dagen =) Her er det det samme. Takene er ganske vonde, og krever at jeg puster meg igjennom de på toppen. Men de er ikke noe sterkere nå en før i dag. Og heller ikke noe mer regelmessige. Kjedelig. Nå prøver jeg å slappe mest mulig av, og såve litt. Kanske det gir seg da? Eller at det får sette seg skikkelig igang visst jeg er litt mer våken og klar??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå