Gå til innhold

Den uendelige utstyrslisten;) Innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Duovogn – Easy Walker, bag og sportsdel

- Regntrekk

- Myggnetting

- Dyne og dynetrekk + laken og tisselaken

- Lammeskinn til vogn

- 2 Helsetepper i bomull

- Transportbag til vogn (skal fly en del)

- Adapter som passer til bilsetet

Stellebord – Hensvik fra IKEA

- Bleier

- Mesoft compresser til rumpevask

- Gas- og flanellkluter

- Stellemadrass med trekk som kan vaskes

- Små håndklær til stell

- Badebalje

- Badehånkle

- Badetermometer

- Febertermometer

- Bleiebøtte med poser (har nygjerrig hund og må gå langt for å komme til bosspannet)

- Negleklipper til barn

- Sugesak til tett nese

- Siklesmekker

- Fått diverse prøver på olje, kremer og våtservietter, venter med å kjøpe inn til jeg ser behovet og hvilke type jeg foretrekker

Seng – Bed Side Crib fra Barnas Hus

- Madrass

- Tisselaken

- Dyne og sengesett + laken

- Uro

- Baby call

Amme

- Romslig ammebh til de første dagene

- Et par fleksible singletter med tynne stropper som er lett å dra ned

- Ammeinnlegg, både engangs og et par i ull

- Purelan brystvortekrem

- 2 flasker og smokker

- (Ammepumpe – venter for å se behovet først, får også låne flaskesterilisator dersom det trengs)

Bilsete – Maxi Cosi cabriofix med easyfix-base

Stelleveske – Allerhand Modern Classic

Reiseseng – kjøper når vi trenger, bruker vognbagen i begynnelsen

Lekegrind og krabbeteppe

Babygym

Vippestol

Klær – har fått arve masse fint og kjøpt litt nytt

Så et par ting jeg har slått fra meg med mindre det kommer slående gode argumenter her;

Ammepute

Brystvorteskjold

Ha MME i hus i tilfelle

Bæresele – er helt grønn på dette punktet

Hvordan er det med paracet og nesedråper til småbarn?

Pjuh! Glemt noe nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet får du kjøpt i stikkpilleform tilpasset kiloene på babyen, eventuelt dele en på langs..

Nesedråper trenger du forsovidt ikke men kan jo sikkert ha litt saltvann på lur, man kan bruke morsmelk :)

Klorexidin til navelen, og noen q tips, en god myk børste hvis babyen har hår.

Lusekam til å fjerne skurv fra hodet med etterhvert som dette kommer.

Hvis det kommer et sommerbarn er det greit å ha en slik uv sikker paraply/telt eller noe lignende hvis man skal ligge på stranden eller noe.

På H & M får man slike amme singletter, de syns jeg var helt gull sist hvertfall :)

Hm.. Kommer ikke på mer sånn i farten jeg gitt :o))

Skrevet

Imponerende liste. Tror ikke jeg har alt det der og tror heller ikke jeg har trengt alt. Venter nr 3. Du har iallefall mer enn nok, spør du meg :-)

Skrevet

Du har jo masse på plass! Ser ut som du har det meste :o)

Du burde absolutt ha febernedsettende stikkpiller til babyen. Fryktelig å stå der med en liten med feber og ikke ha noe å gi den. Jeg hadde veldig behov for brystskjold når puppene var såre og fulle av melk. Barnet fikk bedre tak og jeg fikk mindre vondt. Noen sverger til ammepute, mens andre ikke føler de har behov, så det er like greit å vente og se an behovet ditt. Jeg hadde det ikke med nr 1, men brukte det masse med nr 2. Bæretøy er jo ut fra hvilket behov du har. Jeg er veldig glad i å bruke vogna, og barna mine har vært vedlig glade i å ligge/sitte i den. Men når jeg skal levere jenta mi i barnehagen, tenker jeg å bruke mye bæresjal denne gangen. Avdelingen hennes ligger litt krunglete til (friluft), og da er det greit å ha plassert babyen på magen og få hendene fri.

Skrevet

Smokker, sånn baby- q-tips til å bruke når man skal rense navlen til babyen, sterile små kompresser til å ta purelan på å ha på brystvortene etter amming og ammepute :)

Skrevet

Takk for svar dere:)

Da er paracet i stikkpilleform for nyfødte, klorhexidin og q-tips på plass.

Amme-singlettene fra H&M har jeg ikke nubbesjanse til å få presset puppene inn i. Prøvde str XL men de passer rett og slett ikke... Men tror de andre jeg har kjøpt skal funke greit til amming.

Mangler et par småting på listen enda, men skal til vurdering for igangsetting om en uke, så kjenner presset på å bli ferdig nå;)

Ja, sikkert en del ting her som ikke alle har behov for. Lekegrind og bleiebøtte f.eks hadde jeg ikke brydd meg med om vi ikke hadde en nysgjerrig unghund. Vil ikke ha bleier slengende rundt i leiligheten når han er hjemme alene og må ha et sted å legge babyen trygt. Hunden røyter forferdelig så kan ikke legge henne på gulvet i alt håret;) Og så må jeg kunne gå på do uten å være redd for at han trakker på henne. Babygym og vippestol ser ikke jeg det store behovet for men vi har arvet pent brukt og da er jo saken grei:)

Skal jeg ikke smøre purelanen rett på brystet forresten?

Skrevet

Jeg fikk hvertfall beskjed av jordmødrene på sykhuset sist å smøre det rett på vorten/Brystet.

Skrevet

Var det jeg trodde... Kanskje det holder lenger, evt bedre om man har kompresser utenpå? Får klippe opp et mesoft kompress eller to og teste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...