Gå til innhold

Irriterende av Nav !!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i snart 2 år mottatt attføringspenger som nå er avklaringspenger. Har selv i samråd med fastlegen kommet med konkrete ting som kan forbedre min helse, ingenting av det hverken jeg eller fastlegen foreslår blir satt ut i live! Er mildt sagt frustrert, har sittet hjemme og glant på veggene nå siden mars 2010 og er drittlei av og ikke ha et tiltak og være på engang. Nå foreslo fastlegen min et basismøte med nav og manuell terapeut, er villig til og gå med på dette, men har faktisk tenkt tanken om og heller bli gravid enn og vente på Nav og deres gang i saken! Har jo som jeg skjønner rett på foreldrepenger dersom jeg skulle bli gravid nå. Er jo helt håpløst og være i et system der tilsynelatende lite eller ingenting fungerer:(

De kunne jo heller ansatt meg på telefonservice hos Nav så hadde jeg i alle fall betalt litt for stønadene jeg mottar fra dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut for en som har gått på sykepenger/rehabiliteringspenger/attføringspenger/midlertidiguførestønad/arbeidsavklaringspenger i 5 år nå. Og som aldri får svar når jeg ringer.

Skrevet

Altså jeg bekymrer meg jo for at stønadene tar slutt neste sommer, hva skal jeg altså finne på da?? Prostituere meg eller?? Håper bare legen ber om eg basismøte og krever noen saklige svar!

Skrevet

Huff, frustrerende!

Du får søke på jobb i et av kundesentrene! Sett deg godt inn i reglene på alle sidene på nav.no først, så har du et godt utgangspunkt.

Anbefaler deg å klage dersom du mener at du ikke blir hørt, enten om du gjør det skriftlig eller forklarer saken for en av de som tar telefonen. Det skal være avviksrapportering dersom saker ikke blir fulgt opp.

Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Ting tar tiiiiiiid i nav.

Jeg har også AAP, og hadde før det reab og attføring i 3 år. Jeg lærte av min skjønne saksbehandler ganske tidlig at det er viktig å ha tålmodighet og is i magen. Å vente 3 mnd på et tiltak er kort. Systemet jobber, men det går sakte, pga mange som trenger tiltak og ikke nok plasser. Så midt forslag, om du trenger noe å gjøre, er å engasjere deg i frivillig arbeid av noe slag. Bli pasientvenn, homestart, lokalpolitikk el.

Ellers så har jeg svært god erfaring med å legge planene selv, presentere dem for nav, og får da stort sett alltid gjennomslag med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...