Gå til innhold

Hva kan man forvente av en 14-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stedatter skal komme og støvsuge hos oss hver helg, det har vi avtalt for at hun skal få lommepenger.

Nå har hun ikke vært der de to foregående helgene, og jeg vet ikke om hun kommer denne helgen.

Er det urimelig av meg å forvente at faren stiller som krav at hun dukker opp når hun skal, eller i alle fall gir beskjed dersom hun ikke kan en uke?

Hadde satt pris på litt tilbakemeldinger i forhold til dette, og i forhold til hva slags ukelønn og arbeidsoppgaver det er vanlig at en 14-åring har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er avtalen for at hun skal få lommepenger, stiller det vel likt med en jobb. Man sier selvfølgelig ifra om man ikke kommer på jobb. Så ja, hun må gi beskjed om hun ikke kommer!

Skrevet

Synes vel egentlig ikke det er urimelig.

Skrevet

Nei. Du er ikke urimelig syns jeg. Hvor mye er det og støvsuge? Gjør hun noe annet ?

Skrevet

Det er vel omtrent 140 kvadratmeter hun støvsuger, tar henne ca. 1 time. Hun skal også tørke litt støv, men det er 2 minutter med kluten over tv-benken.

Skrevet

Av en 14-åring bør en vel kunne forvente det meste.Men de trenger opplæring avhengig av hva det er, kke bare på starte rett på. Vi var tre søsken og lenge før 14-års aldren kunne vi både vaske hus og klær og lage enkel middag. Jeg passet begge søsken fra jeg var ca 12-13 år, nårr mine foreldre var med i korps og kor etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...