Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hvis jeg lager mme og han ikke vil ha med en gang hvor lenge kan jeg la den stå? 1/2 time? èn time?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Står det i kjøleskapet kan det nok stå en stund. Kjente en gang ei som laga en balje full og lot det stå nesten et døgn. Vil ikke anbefale det da det blir surt til slutt, og ellers stinker av latskap, men mener bare at en time sikkert kan gå.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg mener å ha hørt at den kan stå inntil en time hvis barnet har drukket av det.. Hvis det står lenger blir det lett bakterier i det (fra barnets spytt blandet med melkebakterier). Når det gjelder ferdigblandet morsmelk er det svært forskjellige meninger om det, og kanskje særlig her inne. Noen mener at man aldri kan la det stå så mye som et minutt i kjøleskapet, mens andre blander ferdig flasker for et døgn av gangen og oppbevarer det i kjøleskapet, for så å varme opp en flaske hver gang den lille er sulten. Jeg anbefaler deg å kikke litt på flaskeposten.no - der finner du informasjon om flaskemating.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Stinker av latskap? du er jo helt på snurr. Folk må få lov til å ha hver sin måte å gjøre ting på. Jeg ble anbefalt av helsesøster å lage opp melk for et døgn av gangen, på enkeltflasker og oppbevare dem i kjøleskapet! Dette går helt fint hvis man bruker NAN sa min helsesøster, og det gjorde jo at gutten slapp å gråte unødig mye når han helt plutselig ble sulten. Alle vet vel at babyer ikke greier å si fra før de er virkelig sultne! Du glemmer dessuten at det er forskjell på å oppbevare blandet, urørt melk og blandet melk som er drukket litt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå