Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 eller er dette noe jeg må gjøre selv? Er under utredning for uføretrygd og får svar i løpet av kort tid nå. Har fått råd fra andre om å ikke si noe før etter 3 mndr, fordi NAV uansett ikke regner deg som gravid før du er så langt på vei, og innen den tid er søknaden min ferdig behandlet.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Legen kontakter så vidt jeg vet ikke NAV. Når det gjelder for folk i "normale" (ikke noe fornermende meint) situasjoner som skal søke om fødsels permisjon så blir det sagt at NAV har en behandlingsid på ca 2 mnd. Det vil si at du må søke om dette, dermed informere NAV om dette, når du er ca 7 mnd på vei. Tror ikke reglene er så veldig annerledes for deg. I tillegg vil de gjerne ha en bekreftelse på at du faktisk er gravid i uke 28 (helskortet ditt). Dermed er ikke det vits å søke før den tid.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 hvorfor skulle lege kontakte nav? hvilken sammenheng er det mellom det å være uføre og det og være gravid? så vidt jeg har fortstått er det ingen sammenheng. det er ikke sånn at hvis du for eks har en sykdom som gjør at du ikke kan jobbe så har du ikke lov til å bli gravid... nav driver ikke akkurat med tvangssterilisering heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå