Gå til innhold

Fødsels solskinn historie:) (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt begynte torsdags kveld på termin den 3 juni. Jeg hadde tak som kom med 5-7 min mellomrom og de varte 40sek-1min. Men det gjorde ikke vondt så vi gikk å la oss.

På fredags morgen var de der fremdeles med samme mellomrom, men var fremdeles ikke vonde. Skrev ett innlegg her som het "Noe på gang?" der jeg ble rådet å dra til jordmor etter modningsakupunktur.

Så i halv fem tiden dro vi dit og fikk beskjed om at jeg hadde 1cm og måtte dra til sykehuset fordi riene kom med 4-5 min mellomrom og vi har 1,5 time til sykehuset.

Der ble vi natten over og jeg sov lite pg av spenningen og for at det gjorde vondere å ligge. På morgenen hadde jeg bare 2 cm men var veldig moden. Hadde fremdeles ikke vondt. Men de ville ikke sende oss avgårde så måtte bli der.

Brukte hele dagen sammen med noen venner og var tilbake på sykehuset kl 19,30 ble jeg sjekket og hadde 4cm og fikk beskjed om å komme til sjekk når nattevaktene kom.

Gikk ned fra pasienthotellet kl 23.00 men da hadde de fult opp med fødsler så ble satt på registrering frem til 00.00. Da kom ei søt jordmor og sjekket meg og til vår store overraskelse hadde jeg 7cm, hun styra rundt nede og til slutt gikk vannet mitt med et plaskt og da ble det fart i sakene:)

Jeg gikk over gangen rett til fødestua og gikk i dusjen, kjente at takene ble sterkere men syntes fremdeles at det ikke gjorde spesielt vondt, dusjet ca 30 min. Når jeg gikk ut kjente jeg at jeg fikk litt pressetrang og sa at jeg måtte ha lystgass om jeg skulle klare å holde igjen. Fikk lagt meg i sengen og nøt å endelig klare å ligge etter to døgn. Lystgassen hjalp veldig og ble litt sånn god surrete:) etter litt sa jeg at nå klarer jeg ikke å holde igjen og hun kjente på meg og jeg kunne bare begynne å presse.

Presset det jeg var god for og syntes pausene var deilige ikke smerter bare å vente på neste press. Så kl 02.30 den 6.6 var lille Thelma ute:) Og jeg syntes oppriktig talt at det bare gjorde vondt når hun stod i åpningen og jeg måttet la henne tøye.

Jeg hadde en fantastisk ektemann ved min side hele tiden og han oppmuntret og gjorde det han kunne for at jeg skulle ha det bra. Jordmoren som jeg hadde var helt fantastisk og forklarte underveis alt jeg skulle gjøre slik at jeg ikke fikk store rifter,fikk en liten en.

Jeg følte meg veldig trygg.

Så fra vannet gikk til Thelma var ute to det to timer.

Jeg har en Familiehistorie med dramatiske og lange vonde fødsler så jeg har gjort det jeg kan for å prøve å gjøre min lettere. Jeg har gått til modningsakupunktur siden uke 37 og gått på homopat medisin. Jeg har også levd veldig sunt i svangerskapet noe som også kan ha bidratt.

Har klokketro på akupunktur jeg klarte å slappe av hele tiden og det er noe jeg kan takke akupunkturen for.

Ønsket bare å dele en solskinnsfødsel med dere:)

Nå koser vi oss hjemme...og prøver å bli kjent med jenta vår. Jeg har slitt litt med såre bryster, men noe må vel jeg få også.

Lykke til alle dere som venter i spenning på deres lille mirakel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en super fødselshistorie!! Man kan vel ikke oppleve bedre fødsel enn dette:) Gratulerer så masse:)

Skrevet

Gratulerer til deg!

Kos deg med den lille:):)

Skrevet

Gratulerer:)))) Rene drømmefødselen dette da!

kos deg i barseltiden og de såre puppene gir seg etterhvert skal du se:)

Skrevet

Flott fødsel. Gratulerer med den lille! Klem.

Skrevet

gratulerer så mye, fantastisk historie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...