BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 jeg har siste uken hatt mye kynnere.. I går kom de non-stop, i tillegg til at jeg hadde skikkelig mensmurring i ryggen. Det minte meg om smertene jeg hadde i uken før fødsel sist, så det skremte meg litt.. Heldigvis kjennes det bedre ut i dag. Skal til legen nå. Men hva gjør de? Er det kun å "holde seg i ro" som hjelper? Har hatt noen stressende uker på jobb i det siste, så skjønner at det kanskje er kroppen sin måte å si ifra på.. Noen med erfaring? Er 30 uker på vei.
vbu Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Har kynnere hele tiden men er ikke sykemeldt. Det hjelper litt å ta det med ro men for meg kommer de uansett så det blir egentlig ikke noe vits å bli sykemeldt. Merker også at hvis jeg slapper av så fokuserer jeg veldig mye på hvor ofte jeg får dem og det hjelper ikke på stresset. Spørs selvfølgelig litt på hva slags jobb du har. Er litt nysjerrig om legen kan sjekke om noe er på gang? Har vurdert å dra til lege siden jordmor bare gjentar "ta det med ro" men har egentlig liten tro at han har mer peiling.
Tullball Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Har vært sykemeldt siden uke 29 pga kynnere. Fikk beskjed om å ta det helt med ro fordi de var redd jeg skulle gå i fødsel for tidlig. (Hadde minimum 4 kynnere i timen hele døgnet; ofte var de så tett som hvert 5 min...). Jeg ble sykemeldt etter sjekk på føden. Nå er jeg 38+3 og det ble heldigvis ikke prematur baby på meg, men så har jeg vært veldig flink til å ta det med ro også da. Har stort sett holdt sofaen siden da (og begynner bli skikklig lei av den sofaen!). Jeg merket veldig oppgang i både styrke og hyppighet av kynnerene de dagene jeg hadde ting å gjøre (stress). Men her har det faktisk avtatt litt de siste ukene. Nå er det maserier som gjelder...
krussedullmamman Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er sykmeldt pga kraftige kynnere i uke 33, og at sf målet hadde gått raskt ned, og baby ligger veldig lavt i bekkenet. Ble sendt på føden for kontroll og deretter sykmeldt. Føler meg egentlig frisk nok til å jobbe, men synes det blir feil å fortsette når det ikke er anbefalt av lege, særlig når man er gravid. Jeg jobber i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå