ღBellღ&gulletღ Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har en på 2 1/2 år som de siste måndene har grått når jeg leverer han i barnehagen. I dag prikket han meg på skulder kl 06.00 og lurte på når han skulle få gå i barnehagen. Alt var kjempe topp, ingen mas når han skulle kle på seg og han sto og venta ved døra. Så ankommer vi barnehagen, han hopper og spretter inn porten og da vi runder hjørnet til avdelingen så stopper han, han vil bæres inn...jeg prøver å overse det men nei...tilslutt tar jeg han på armen. Han gledet seg til å spise frokost i barnehgaen, vanligvis gjør han dette hjemme. Det går greit å kle av, men han vil ikke sette seg ned ved bordet, han vil opp på armen. En av de barnehageansatte tar han på fanget og jeg forteller at: mamma kommer og henter deg før barnehagen stenger, Han gråter... Han er lett å avlede. Men er det flere som plutselig har fått problemer ved avlevering? Hva gjør dere?
Elle melle deg fortelle Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 For det første så er det helt vanlig med slike perioder. Kan jo være han tester ut deg litt, siden han i utgangspunktet er så klar for barnehagen. Tror du skal bare fortsette slik som det virker som du gjør. Gjør leveringen raskest mulig slik at han ser det ikke hjelper for å holde deg der lenger. Kle av, overlever, hadekos, mamma henter deg etterpå også går du. Jeg vet det er tøft, men det er bedre å gjøre det slik også heller ta en telefon etterpå for å høre hvordan det går:-) Eventuelt snakk med personalet om dette. De kjenner jo barnet ditt og bør vite hva som er best å gjøre:-)
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Min var litt sånn etter nyttår... da var han rett under 2 år. Var ikke noe annet å gjøre enn å overlate han til de ansatte, se hade og gå. Det ble bare værre hvis jeg drøyet og ventet. Det går jo somregel over kort tid etter man er ute av døren. Tror det bare er en del av at de tester oss litt...
Elle melle deg fortelle Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Så ikke at det hadde vært slik noen måneder jeg, men vil si at noen er bare slik. De må gjennom den grininga, det blir kanskje en liten vane?
mai mammaen til to Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 min to åring HYLER hverdag når jeg leverer han. men det går fort over... han griner bare akkurat når jeg går.... er helt vanlig at barn gjør det....
It's all about me Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Dette er langt ifra uvanlig. Hadde et mareritt både ved levering og henting i den alderen, men det gikk heldigvis tilslutt over. Så lenge avledning fungerer er det bare å fortsette med det. Her ble det verre, fult hyl og kamp ved henting, så da var det bare makt og en vogn med seler fra barnehagen til bilen som fungerte. Tror nok de fleste gjennomgår en eller flere perioder hvor det er problemer under levering eller henting. Men det betyr ikke at de ikke har det bar i barnehagen, bare at de har skjønt at de har en makt de kan bruke, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå