En Prins + Prinsesse Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 trenger jeg å ta noe hensyn når jeg skal bade? jeg er 8 uker på vei..... kan jeg ta reisesyketabletter før jeg reiser? har selvfølgelig en dårlig periode nå hvor jeg er veldig slapp, svimmel og kvalm...... kjedelig om hele turen skal bli ødelagt på grunn av det!
Make№4 Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Spørr på apoteket om reisesyketabletter men tror vel det burde unngås hvis man ikke blir så dårlig så man MÅ. Kansje afipran kvalmestillende hadde vært bedre for deg...reseptbelagt men ta kontakt med legen din og undersøk om det. Vet det er mange gravide som tar det pgs svangerskapskvalme! Utdrag av felleskatalogen.no om reisesyketabletter - Postafen Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Overgang i morsmelk: Går sannsynligvis over i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming. Bading er jeg litt usikker på når du er 8 uker på vei...skulle vel ikke være noen fare hvis du ikke sliter mye med urinveisinfeksjoner. Man er jo tett nedentil og ingenting kommer opp til barnet for å si det slik..tar ingen skade av vann. Håper det løser seg for deg og du får en fin ferie!
En Prins + Prinsesse Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 tusen takk for svar tar kontakt med legen å hører med han for sikkerhets skyld jeg... veldig greit å få råd altså.. )
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 å får jeg være med? kan krølle meg sammen i kofferten din jeg så tar pappaen seg av mini en ukes tid:P
snartmammapåny Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Jeg fikk resept på Postafen da jeg skulle ut å reise av legen min. Blir utrolig lett reisesyk fra før og er til vanlig avhengig av reisesyketabletter om jeg skal på tur. Så med en ille svangerskapskvalme i kroppen i tilleg ble det jo bare dømt til å misslykkes. Tok bare tabletter når jeg skulle kjøre, ta bår eller fly. Den vanlige svangerskapskvalmen lot jeg bare kroppen leve med. Jeg ble ganske (eller VELDIG) trøtt av tablettene da, så det er jo en kjip bivirkning om man skal være på ferie å kose seg sammen med andre. Men i bilen, på båten eller i flyet så går det jo bra å sove litt Bading går helt bra, men pass på at det er bra vann! Altså at vannet er fritt for skumle bakterier. Bør være enten sjø vann eller godt vedlikeholdt bassengvann. Kjedelig å bli alvorlig syk pga vannet når man har en liten en i magen og passe på Ellers så går det fint å bade (Styr vekk fra varme boblebad og badestamper, skal vist ikke være bra for gravide)
Gjest Gutt08<3 Baby 2011? Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Man kan ta postafen. Jeg brukte det i forrige svangerskap uten at jeg skulle reise. Bare mot kvalme! Legen som sa det.
En Prins + Prinsesse Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2010 Linyen-Mamma til Mathias<3 <--- klart det.. har god plass jeg:P bare å slenge deg med. hehe.. takk for tips fra alle sammen... skal til legen på mandag, så da skal jeg spørre han! å siden mamma og pappa ikke får vite noe før vi er i syden, er det litt kjipt å måtte fortelle det på flyet fordi jeg ligger å spyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå