sprellemor Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Var hos fastlegen i morges, og jeg ba han sjekke om jeg hadde soppinfeksjon. Med det samme han var der nede, tok han en skikkelig gu-sjekk, og kjente på hodet :-)! Hodet hadde festet seg sa han (han hadde ikke vært helt sikker på det etter å ha kjent på magen) og det lå godt og langt ned. Så her er det ikke lenge igjen, sa han. Den kommer nok på tiden. Juhuuuu! Da kan jeg vel satse på at jeg slipper å gå over? Å, det hadde vært så deilig!
Tredje drøm Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Vil ikke ødelegge gleden din, men vær forsiktig med å håpe på for mye. Sjelden de kan si noe med sikkerhet. Jeg fikk også høre av legen min sist gang at "nå er det like før. Du kommer nok ikke på flere kontroller". Han sa det to uker før termin. Men jeg dukket opp uke etter uke... Ble satt igang 11 dager over termin... (Fikk nr 1 en uke før termin, og ingen trodde jeg ville gå over med nr 2...). Svigermor er jordmor og jobber på fødeavdeling, og hun blir så irritert over fastleger som sier slikt til gravide, for mange av dem kan ikke nok om dette og gir falske forhåpninger. Kan jo være legen din har ekstra erfaring med dette, så jeg skal ikke påstå at han sier noe feil. Men vær forberedt på at det kan gå lenger tid. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal høre på det dersom noen sier noe slikt til meg denne gangen - dagene blir så fryktelig lange. Sist gikk jeg jo en måned og ventet på at nå skjer det når som helst... Men man kan jo håpe da... ) Lykke til - håper babyen kommer uten for lang ventetid )
Tulle06ogPrins10 Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Samme her. Ikke for å ødelegge gleden, men jeg fikk samme beskjed. Var inne med premature rier i uke 35, da sa de "denne babyen kommer ut langt før termin. Det gjorde hun ikke. Ble keisersnitt i uke 39 på grunn av svangerskapsforgiftning.
sprellemor Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Hehe. Ja, jeg tar det hele med en klype salt. Akkurat nå har jeg fått litt angst for at det skal gå for kort tid, jeg har jo endelig, etter en del slit, klart å kose meg litt med denne graviditeten :-) Så jeg venter tålmodig. Men det var greit å få vite at hodet var festet skikkelig, da. Uansett :-) Vår forøvrig en tur innom jobb for å levere noen dokumenter (har vært sykemeldt lenge, så mange har ikke sett meg på en stund) og en av de på kontoret sa at denne magen ikke har sunket noe, og at dette kommer til å ta lang tid, så høy som den magen er. Selv om jeg (som faktisk bærer magen) kunne fortelle at magen min har sunket ganske mye, og det skjedde for over en uke siden. Nei. det har den ikke, sa hun. Den magen er så høy. Ha! Akkurat som jeg ikke kjenner min egen mage! Helt utrolig hva folk får seg til å mene. Også så skråsikkert. Da ble jeg litt irritert, kjenner jeg. Så da var det greit å si hva legen hadde sagt. Jeg må vel bite av meg tungen hvis jeg går langt over, men men. :-)
Tredje drøm Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Ja, det er irriterende når alle og enhver har meninger om den gravides kropp. Det er så mange som skal kommentere alt mulig og tror alt er lov å si bare fordi en person er gravid. Enten er magen for stor eller den er for liten, for høyt eller for lavt. Ikke vanskelig å skjønne at mange blir bekymret. Man må bare lukke ørene og stole på sin egen følelse, og heller snakke med fagfolk dersom man er veldig usikker på noe. Lykke til med tiden du har igjen ) Kos deg så godt du kan denne siste tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå