Gå til innhold

Må bare få ut litt frustrasjon over blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg er så lei av å blø!! Jeg gleder meg til jordmortime på mandag. Skal på sommerfest i helgen, og der kommer det sikkert til å bli masing om at jeg er gravid. Men, hva om det ikke er liv der da??? Syns folk kan holde kjeft om at jeg er gravid frem til at jeg vet om det er liv eller ikke jeg da, men noen av mine nærmeste tar for gitt at alt går bra. Jeg prøver å ymte frempå med at vi får vente å se om det i det hele tatt lever noe i magen min, men de er så hyperivrige på å fortelle om at de skal få en familieforøkelse at det er helt dumt!

Nå har jeg småblødd i tre uker, og syns ikke mandag kan komme fort nok! Går snart på veggen, og holder på å ringe helsestasjonen om spørre om det faktisk er normalt å blø i tre uker, men sier stadig til meg selv at; Nå er det ikke mange dagene til mandag og jordmortime. Håper virkelig hun kan lytte etter fosterlyd da. Jeg er i min 14. uke nå.

Mannen min og jeg prøvde å ha sex forrige dagen. Det går ikke. Jeg er overnervøs for å blø på han... og dessuten var det vondt. ÆSJ!

Sorry, jeg blir bare så innmari lei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt legevakten jeg.. slippet og gå med den bekymringen. jeg gjorde det i fjor, og fikk da UL med en gang.

Da slipper du og gå å være redd--

Skrevet

Jeg ville også ringt legevakten å fått en ultralyd..Det er ikke alltid jordmor kan høre hjertelyden selv om du er 14 uker, så en ultralyd bekrefter liv mye bedre..

Å småblø trenger ikke være tegn på noe galt, men som de fleste vel vet så er jo graviditet forskjellig, for noen er blødning normalt mens hos andre så er det en start på en abort.

Om du ringer legevakten og ber om en ul så slipper du å gå i frustrasjon i hele helgen

Skrevet

Kjære deg:)

Jeg vil bare si at blødninger slett ikke trenger være farlig. Jeg blødde mer eller mindre hver dag fra uke 6 til uke 15. Fryktelig frustrerende og selvfølgelig var jeg redd. Ringte min gyn og fikk tre ul i denne perioden. Trygt og godt. Siste ul viste en frisk og fin liten gutt. I dag (20+2) kjenner jeg spark hver dag.

Det jeg prøver å si er bestill deg ul om du er usikker. Man skal ikke gå rundt å være redd. Det er ikke bra for deg eller barnet. Sjekk heller en gang for mye:)

Lykke til.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg går rundt å er redd. Jeg er bare lei blodet. Lei av å si til mannen at "nei, det blir ikke noe i dag heller - jeg blør".

Jeg lå å kjente på magen min i dag morres. Klemte litt, og jeg syns at det var noe som "svarte" meg... Etter at jeg hadde gitt magen et lite dytt så syns jeg at det var et lite dytt inni der også, men vet ikke. Det er jo fryktelig tidlig ennå.

Det som er aller mest irriterende er å måtte gå rundt på hele festen i morgen og prøve å unngå alle de som vil nevne graviditeten. Jeg syns det er så unødvendig å skryte av et liv jeg ikke har sett eller hørt. Hvis det da skulle vise seg at det ikke er liv så er det ikke så mange som trenger å bry seg heller.

Jeg føler meg veldig rar igrunn - vet ikke helt om jeg har hørt om noen gravide som synes det er en privatsak og ikke vil gå rundt å prate om det før... vel, hehe, vi har vel alle våre "feil" ;)

Skrevet

Derfor du bør dra til legevakten å få en ul, da får du vite om det er liv eller ikke og da slipper du å unngå alle folk som vil komme til å kommentere graviditeten!

Skrevet

Jeg hadde blødd en hel masse natt til i går, ringte legevakta med en gang, og deretter legen min og fikk hastetime der, etter noen ord med han ringte han til sykehuset "mitt" og bestilte en hastetime til ultralyd. Da bar det dit og der fant de ut at den lille har det bra. Og hvis jeg får lov til å være ærlig, så har jeg aldri vært så redd før, så er takknemlig for at leger og alt var på min side i går.

Så hadde jeg vært deg ville jeg ha ringt legevakta. Så slipper du å gå rundt redd og bekymra

Skrevet

Hei kjære deg.

Fikk så lyst til å svare. Selv har jeg blødd i over 1 uke nå og jeg er 16 fullgåtte uker, begynner på uke 17. Jeg fikk ul time med en gang jeg begynte å blø. Jordmor sa dette var helt vanlig, å sende folk på UL slik at en finner årsaken til blødningen. Her skyldes det at morkaken ligger foran livmorhalsen og da kan det blø litt til den har flyttet seg oppover.

En annen viktig ting er: Ikke ha sex og ikke dra i svømmehallen når du blør. Det er stor infeksjonsfare, og blod er det beste vekstgrunnlaget for uønskede bakterier. En ifeksjon kan føre til irritert livmor og rier, så ligg unna gubben fikk jeg beskjed om. Får du feber eller store smerter skal du kontakte lege med en gang.

Masse lykke til, og kryss i taket for at det skal gå bra med oss som blør.....hilsen ei som også er lei...

Skrevet

hei!

blødning i svangerskapet er ikke så uvanlig, har selv blødd siden jeg var 12 uker på vei. er nå i uke 20, skjønner at du er lei av å blø. jeg ble hantet med ambulanse når min blødning startet,(store blødninger). fikk beskjed om at den lille ikke hadde klart seg, men maste om å få en dopler undersøkels mens jeg ventet på ul. det viste seg å være hjerteaktivitet på den lille selv om legen mente det var min puls. men dette er ikke mitt første graviditet, så jeg vet forskjellen på fosterets hjertelyd og min hjertelyd. etter seks timers venting fikk jeg bekreftet av babyen hadde det helt fint, men jeg ble innlagt på sykehuset pga blodtapet og videre oppfølling. ble liggende på sykehuset i over en uke. etter denne hendelsen er jeg på kontroll hver uke med ul og fostermålinger. hvis jeg en dag blir bekymret for ikke å ha kjent spark får jeg komme på ul med en gang på sykehuset, jeg ringer da direkte til fødeavdelingen og får prate med en jordmor. man må ikke gjennom legekontoret..... (så lenge man har sykehus i nærheten)..

jeg ville ringt til jordmor i dag......selv om det er mandag i morgen...

ønsker deg bare masse masse lykke til...

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene, selv om jeg ikke hørte på dere ;)

Jeg kom meg gjennom festen uten de store spørsmålene. Jeg sa ingenting til noen, og folk sa faktisk ikke noe til meg heller. DEILIG!! :)

Hos jordmor i går så sa hun at det var ikke unormalt, men ble det store blødninger og kraftige smerter måtte jeg ringe sykehuset med en gang. Hun lyttet litt ekstra etter fosterlyd, men fant ingenting. Hun hadde heller aldri klart å finne fosterlyd så tidlig som jeg er. Jeg er jo bare i 14. uke. Nå er det bare å telle ned til jeg skal på ultralyd.

Jeg har foreløpig slått meg til ro med at det sikkert ikke er noe farlig. På søndag var faktisk min første dag uten truseinnlegg på tre uker :) *kjempeglad* Og jeg har heller ikke hatt det siden. Det har ikke kommet friskt blod heller :)

Enn så lenge så tar jeg det derfor da med ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...