Marianne og Kristoffer:) Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Er det ingen som har kjøpt f.eks emmaljunga vogn i sverige som tolla/ikke tolla den inn i landet? Lurer på hva jeg skal gjøre... hmm
Nicoline3 Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg kjøpte i 2008, men var ikke klar over at den skulle fortolles, så vi kjørte bare på grønt! Men selv om jeg nå er klar over det, hadde jeg sikkert gjort det samme. (synes jeg skatter nok til staten av alt annet)
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 når tollerene står å sjekker er det vel ikke akkurat barnevogner de ser etter... men ser mest etter de som driver med narkotika smugling osv.... vi kjøpte vogn i sverige og kjørte på grønt,,, har ikke dårlig samvittighet for det.. i tillegg sparte vi i alle fall 4000kr
Hanne H Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Vi har kjøpt, men visste heller ikke at den skulle fortolles.. Så vi kjørte på grønt, og det hadde vi gjort igjen. Sparte 2000;-)
Trio? Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Vi kjørte på grønt med god samvittighet! Enkelt og greit... Man kan kjøpe for 3000 pr pers når man er der for en dag. Vi kjøpte jo selvsagt litt mer men men - helt ærlig det er de med forbudte stoffer de er ute etter.. :-)
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Men en enkelt ting kan ikke koste mer enn 3000, og vognen kostet vel litt mer enn det? Men om man har vært ute av landet over 24 timer er grensen 6000 Og blir dere først stoppet, så ser de gjennom alt....
Tulle06ogPrins10 Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Blir dere stoppet så sier dere at vogen har dere lånt av noen venner. Sett den i bagasjen som om den er i bruk, de stopper dere ikke for det. Jeg skal over i helgen og kjøpe det siste. Vi kjørte over med babyvarer for over 10tusen sist jeg var gravid. Tenkte ikke på at jeg måtte fortolle dette. Alt sammen lå VELDIG synelig og masse av det var pakket inn i plast, så det var ikke tvil om at alt var nytt.
vbu Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Vet noen om man riskerer å miste barnevognen hvis man blir stoppet? Vet at hvis du blir stoppet med for mye alkohol så er hele indratt og du må betale bot. Hadde blitt en veldig dyr barnevogn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå