Gå til innhold

HJELP! Inkasso!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan inkasso her?

Jeg fikk en mystisk melding fra et inkassoselskap jeg aldri før har hørt om i morges, i denne stod det at jeg måtte logge inn på deres sider for å lage en betalingsavtale for kravet fra nautilus.

Nautilus meldte jeg meg ut av for et halvt år siden, og sendte derfor ikke adresseendring dit da jeg flyttet rundt samme tid. Da har det sikkert skjedd noe feil med den siste betalingen (autotrekk).

Jeg har ikke sett en eneste purring eller fått telefon.

Er dette lov? Kan de plutselig kontakte meg etter så lang tid, med et himla stort krav? Skal man ikke sende til folkeregistrerte adresse?

Telefonnr mitt hadde de jo tydeligvis, men ikke har de ringt.

Jeg er så sint at jeg dirrer på morgenkvisten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inkassoselskaper har en tendens til å finne på mye rart.

Jeg ville ringt Nautilus for å høre om de har sendt det til inkasso, og hvis det, evt. hvilket selskap.

Så ville jeg ringt selskapet og spurt hvorfor det kommer først nå, og hvorfor du ikke har hørt noe før. Om kravet er reelt, er de som regel veldig greie når det gjelder å sette opp betalingsavtaler :-)

Hvilket inkassoselskap er det, forresten?

Og en ting til, jeg trodde det sto "jeg er så sint at jeg driter på morgenkvisten!" Haha ;-)

Skrevet

Credicare heter de. Jeg ringet med en gang jeg fikk sms. Kravet er nok reelt, men er det virkelig lov å drøye det så lenge med å ta kontakt?

Avbetaling gjør jo bare kravet enda større. Det er ikke avsindige store summer, det er 200kr som har blitt til 1000kr, men uansett det er veldig sure penger, når jeg aldri har sett og hørt om dette og selvfølgelig ville gjort opp for meg for lenge siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...