Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Brenner i lomma på meg, nå blir det bytur! Hva spennende jeg skal kjøpe? Rullgardin, så kanskje jeg kan sove lenger enn til 0500 om morgenen. Bare noen få uker igjen å nyte den herligheten, så kommer en ny sjef i hus :-D Så skal det spares til ulønnet perm... Kjeeedelig...
Rampongi Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 aiaiai! Feriepenger er artige saker. Karameller for alle penga!
Super-Mish Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Takk for den, 07:51, da må jeg ut og kjøpe karameller.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Noen tror at feriepengene er fritatt for skatt. Men det er de ikke, det bare virker sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Vi betaler litt ekstra hver måned ellers sånn at vi kan får feriepengene "uavkortet" på konto..Det er jo kjekt det..FOr de aller, aller fleste av oss så er det en utmerket måte og gjøre det på..Om vi betaler 5000 eller 7000 i skatt pr måned så merker vi det ikke...Men og betale 10000 i skatt på feriepengene DET hadde vi merket.. Jeg snakker omerfaring..gikk opp 2700 i månedslønn i fjor..DET skulle jeg nyte tenkte jeg, men selv om lønnslippen viser mer hver måned, så merket man ikke disse lappene ekstra..Hadde jeg derimot valgt å få lønnstilleget på 32000 og noen små i en engangssum, DA hadde det blitt noe og kost seg med...) Her i gården går feriepengene til å nedbetale kredittkort (har vært på en ferietur/helg allerede DET er godkjent, vi trengte begge nye sykler, var dyrere og reparere de gamle enn og kjøpe nye, vi holder på og opparbeide en hage, vi har begge måtte punge ut med noen tusenlapper på henholdsvis kiropraktor og gynekolog og slik bel kredittkortet brukt LITT mer enn vanlig...), så skal det kjøpes maling til utvendig maling av hus, beising av veranda og klargjøring av bil til EU.kontroll, samt ei saftig strømregning fra mars/april vi fikk gratis betlaingsutsettelse på deles av den nemmelig... Etter det har vi litt mindre enn"vanlig lønn" igjen til nedbetaling lån, men jeg har vært flink og forhåndsbetalt alle regninger som vi har fått med forfall i juni, så LITT ekstra blir det muligens alikevel..VI får se... Så kommer skattepengene og DE går med til avbetaling studielån, BSU og hekk/gjerde rundt tomta..Sukk..Evt ny seng, eller nye baderomsmøbler eller ny belysning på stua, eller...Ahh, vi har nytt hus, men det blir liksom aldri ferdig....( Ferien i år? Biltur til slektninger som bor litt her og der i landet, med barn på våre barns alder )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå