Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Fy fela å vondt jeg har Nå er det ikke første gang jeg gjør dette og vet ikke om det er jeg som husker dårlig eller om det virkelig er værre denne gangen enn sist. Har tatt 2 paracet, kan bare glemme å sove! Såret gjør vondt, det kjennes ut som om jeg er i ferd med å føde noe vaginalt (etterrier i all mass), huepinne også skjedde det noe med ryggen i sta ved stikkstedet som gjør at jeg bare nå kan sitte med bena ned... Jeg blir kjempe glad om noen kan komme med noen råd om hvordan komme seg igjennom natten + de neste dagene! Og bekrefte at dette kan være normalt!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Er ikke du på føden enda? Snakk med dem.
Miss Misantrop Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Du har krav på adekvat smertelindring. Ler av to paracet. SØSTER!!! MORFIN. Leave the bottle, and good night.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Nei, er ikke på føden enda. Derfor jeg lurer... Har nå sitti noen timer og det kjennes langt bedre ut, men søvn blir det lite av hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Etter ks skal du være minst 6 dager på sykehuset. Kom deg dit igjen!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Jeg gikk på morfin de første 2-3 døgna etter haste-ks.. be om det samme, gikk deretter på paracet en ukes tid, og jeg hadde null komplikasjoner i ettertid. Hva mener du med at du ikke er på føden???
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 05.05. tror du lever i fortiden alså. Sist jeg tok ks var jeg der i 2 døgn før jeg reiste hjem, 6 dager nei ,normalt er 3 dager men om man er i fin form bestemmer man selv om man vil reise hjem på dag nr 2. og hi. ja er noemalt og ha vondere med snitt nr 2. Men to paracett bare ?? fikk ikke du noe sterkere enn det ??
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Har egentlig ikke noe råd å komme med, annet enn å få sterkere smertestillende. Må gå an å ringe sykehuset/lege. At du har såpass vondt to dager etterpå er helt normalt. To dager etter mitt keisersnitt var jeg overhodet ikke i form, jeg var faktisk ikke oppe og gikk før to dager etterpå.. Hadde vondt lenge selv om jeg etter noen dager klarte meg på paracet. Jeg ble litt forundret da jeg kom på barsel etter å ha ligget på oppvåkningen etter snittet. På oppvåkningen fikk jeg den morfinen jeg ba om. Så fort jeg ble trillet opp til barsel var det rett over på paracet. Akkurat som om det sluttet å gjøre vondt bare fordi jeg byttet etasje. Jeg måtte nesten grine meg til sterkere smertestillende og da etter laaaang tid.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 da har de forskjellig praksis. Jeg hadde KS på Elverum. Der fikke jeg morfin bare jeg lea på øyelokka på oppvåkningen. På barsel fikk jeg hver gang jeg hadde vondt de første 2 døgnene etter KS. Kunne fått lengre, men da ville jeg klare meg uten. Deretter gikk de over til en kombinasjon av Paracdet 1 g og Naproxen 500 mg 4 ganger i døgnet i et par dager. Etter det hadde jeg ikke behov for mer. Var jeg deg ville jeg i alle fall prøvd å kombinere Paracet med Ibux, men jeg ville nok uansett ringt føden for å få råd. har du sjekket at det ikke har satt seg infeksjon i snittet?
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk paralgin forte og voltaren i tre/fire dager etter ks. Hjem morgen dag fire, da var det kun paracet og ibux. ikke alle må være på sykehus lenge etter KS. Jeg var i dyreparken og laba etter ei uke, frisk og rask(dog fortsatt noe mørbanket) men litt spesielt at du ikke har fått med smertestillende hjem, og/eller info om dette! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Neida, jeg kan i grunnen bare takke meg selv! 3. snittet dette og alltid vært i god form etterpå og har nok høy smerteterskel. Denne gangen reiste jeg derfor dagen etter fordi jeg ikke får sove/hvile på barsel, noe som forkludrer amming blant annet. Nå er alt i orden, men smertene jævlige. Ikke vært slik før. Ja tar en tur til legen og sjekker + får litt sterkere smertestillende. Fikk ikke med noe fra sykehuset - sikkert min feil det å... hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Lar amming seg kombinere med morfin? (skal ha ks på mandag og trodde jeg bare måtte bite tennene sammen de første dagene:) )
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 Aner ikke! Trodde ikke jeg hadde fått det på sykehuset heller jeg, men mye kan jo tyde på det... De oppmuntrer til amming på lik linje som for alle andre uansett. Nå må du ikke bli skremt av mine smerter! Jeg har hatt ett keisersnitt tidligere hvor de hadde full kontroll og da var det ikke mye smerter etterpå. Denne gangen gikk det litt "skeis" igjen og jeg tror nok de ga meg litt røff behandling. Masse lykke til! hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #14 Skrevet 10. juni 2010 Takk:) Jeg fikk ikke velge hvordan han skal ut, så spiller fint liten rolle om jeg blir skremt. Ut må han, via nødutgangen.. Men jeg skal ikke hjem så tidlig heller, er alt for feig for det:-D
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 Jeg hadde mitt andre akutt ks for 2 uker siden!begge ganger har jeg fått oxycontin 2 ganger i døgnet og oxynorm ved behov samt ketorax intramuskulært! Ketorax hjalp mest, be om å få en sprøyte i skinka ved behov;-) Men hi, det virker som om du beskriver at du har spinalhodepine, syns du skal ringe til føden og evt komme inn for en sjekk
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Jeg tok Voltaren og Paracet sammen i de 4-5 første dagene etter snittet, så var det over på bare paracet et par dager. En liten uke etter snittet var det ikke nødvendig med smertelindring lenger.. Hjelper mye å holde seg i ro da, tre dager etter snittet prøvde jeg å leve som normalt, smurte mat til ungene og ryddet ut av vaskemaskinen, det ble vondt! Du får prøve å ta det litt med ro noen dager, og kanskje få en resept på votaren?
GhostyBoo Skrevet 11. juni 2010 #17 Skrevet 11. juni 2010 2 dager etter keisersnittet bør du være på barsel, og der kan de hjelpe deg. Keisersnitt er vondt i ettertid, du har jo vært operert for søren. Avhenger også av hva slags anestesi du fikk, hadde du en soinal, kan du få spinalhodepine etterpå, og det er VONDT. Paracet er det som virker best på hodepine. Morfin gir man sjelden på barselavdelinger, men petidin er mer brukt tror jeg, men du må nok regne med noen dager med smerter. Synes imidlertid det er bekymringsfullt at du stiller spørsmål på barnimagen.com, istedenfor å spørre på den avdelingen du ligger. Der er det folk som har peiling på dette, på nettet er det stort sett bare erfaringer folk svarer ut i fra!! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #18 Skrevet 11. juni 2010 Signerer at du bør ta deg en til tilbake på sykehuset for å vurdere smertelindring. Be spesifikt om at de må sjekke om du har spinalhodepine. Det hadde jeg, uten å få behandling for det. Det gjør DJEVELSK vondt. Ikke la dem avfeie deg uten å ha sjekket ordentlig! Det går også fint an å få morfin de første par dagene etter ks, da får barnet uansett i seg såpass lite morsmelk at det går bra. Man skal ikke være nødt til å lide seg gjennom de første dagene med bare noen paracet! De fleste barselavdelingene har nok lagt om rutinene angående morfinpreparater etter keisersnitt nå, etter at det kom en artikkel for et par år siden hvor det sto blant annet at morfinpreparater (opioider) var anbefalt brukt etter keisersnitt, i kombinasjon med andre smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #19 Skrevet 11. juni 2010 Først; OM du har spinalhodepine så er den veldig intens. Kjennetegnes ofte av at det ikke er vondt når du ligger helt stille men at det gjør voldsomt vondt når du reiser deg opp/beveger deg. Når det gjelder smertestillende så er det forskjell fra sykehus til sykehus. Sykehuset jeg sokner til gir Oxycontin 10mg totalt 4 doser (over 48 timer) + Oxynorm ved behov + 1,5g Paracet ganger 4 første døgnet og 1 gram ganger 4 døgn to. De neste dagene Paracet i kombinasjon med Diclofenac. Funka godt for meg det. Siden det er det tredje snittet så kan det jo ha være sammenvoksninger etc. så det er jo mulig at der er derfor du har mer vondt nå? + at etterriene blir værre for hvert barn, (been there:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå