Gjest splætt Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 "Dette er livet!" er det siste nye fra seksåringen. Jeg fisket litt for å finne ut hva slags veslevoksen feiloppfatning som lå til grunn, så jeg kunne humre litt, men den gang ei. "I sted, når vi sykla forbi han som klipte gresset, så lukta det så godt, og da tenkte jeg at nå er jeg i livet. Og så er den gule fargen på blomstene så fin sammen alt det grønne og med brune stilker, det er det beste jeg vet!" Tenk å være seks år og kjenne livet med alle sanser - og å vite det! Det minner meg om at jeg skal ut og trekke pusten dypt og klype meg litt i armen før jeg legger meg. Midt i tralten er det faktisk deilig å være til.
Miss Misantrop Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hverdagen har en lei tendens til å komme i veien for den lykken friskt gress og synet av nysnø kan gi, derfor kan man trenger en liten oppvekker fra en 6 åring om livet og det å være til. Livet mitt kan ligne mer på La traviata en The Sound of Music så memento mori er mottoet jeg lever med, nuet er alt vi har- sier en sekularisert katolikk, med et halvt blikk opp for å se et glimt av Guds straffende hånd.
Tokatter_USA Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Det høres ut som om seksåringen din har en usedvanlig observasjonsevne, evne til å leve i nuet, og ord til å beskrive det! Tror ikke alle seksåringer er sånn.
Gjest amandine Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Det er en verdifull gave å kunne sette pris på hverdagene! For en flott 6åring du har!
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Takk! Jeg trengte den påminnelsen fra 6-åringen din i dag. For midt i eksamen, prosjektoppgaver, skoleavslutninger og 40 graders vasker med skyllemiddel, så har jeg glemt å nyte den vakreste tida på året. Så nå skal jeg sette meg på trappa litt med en kopp deilig, grønn te og vifte med tærne og se på sol og trær, småfugler og blomster, og bare være til i en liten halvtime :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå