Gå til innhold

doktor vil sette i gang fodsel paa termindato!


amare

Anbefalte innlegg

Legen min har sagt at hvis ungen ikke er ute til termindato: 26. saa har henne planer omm aa sette en sproyte for aa sett ei gang fodsel!! er det en veldig daarlig ide eller er det ikke problem??

 

jeg maa bare fortelle at jeg ikke er i norge!! saa systemet her er sann at alle har en fastlege paa sykehuset,

 

min lege skal da paa seminar fra min termindato og ut juni..

lurer paa om det ikke er derfor henne har de planene.. det foregaar paa engelsk saa jeg bare svarte ja jeg...

 

maa til henne senere denne uken ogsaa... skalfaa snakket med henne da!!

 

lurer bare paa om det er normalt nok eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er det ikke så normalt, annet enn hvis barnet er stort eller mor/barn har helseproblemer som gjør det ugunstig å være gravid lenger.

 

En fødsel som starter naturlig sies å være litt mildere mot kroppen og mindre vond enn en igangsatt en, men det er jo ikke sikkert da. Er jo så vanskelig å sammenligne fødsler. Det er vondt med naturlig også.:)

 

I Norge er det jo stor uenighet om de gravide skal gå over tiden, pga en liten fare for at morkaka ikke vil mer når den har jobbet på overtid en stund, men forskjellen går i 7 eller 14 dager etter termindato.

 

Det er nok ingen veldig dårlig ide, men det kommer både an på modenheten av livmorhalsen din. Her i Norge får du ikke riestarterhormonene før du enten er moden naturlig eller har fått modningsgel/piller og har fått modnet livmorhalsen på den måten.

 

Det er en liten økning i antall vakum/tangforløsninger når fødselen er igangsatt i forhold til naturlig startede fødsler, men forsøk å stå når du presser så¨får du hjelp fra tygdekraften og slipper kanskje det:)

 

Lykke til med fødsel. Det går sikkert fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...