Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ser at folk stadig får nye venner på fb, men hvor kommer de fra? Er folk som har 200 venner stadig på utkikk etter flere for å få høyere antall eller blir de stadig spurt av folk de kun har hilst på en gang?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Noen har vel større omgangskrets enn deg da vet du
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Skjønner det, men spørsmålet er likevel det samme, kan du svare? HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 er nok venners venner og bekjente fra samme bosted. mennesker man har møtt på fest, jobb ol. og de man gikk på skolen med. maaange klasser over og maaange under
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 gamle venner, nye venner, kollegaer, studiekamerater, venners venner, naboer, familie.....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Vil vel heller kalle det bekjente mange av de. Man treffer en del folk gjennom livet. Barneskole, Ungdomsskole, vgs, Høgskole, jobb osv, fort oppe i et parhundre da.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Synes det er litt rart å ha møtt et menneske en gang og så sende forespørsel, barnslig. Litt desperat å søke etter stadig høyere antall venner, som man egentlig ikke kjenner eller har en historie med.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har selv godt over 200 venner. Kommer fra et ganske lite sted hvor alle kjenner alle, da er det naturlig at man aksepterer venneforespørsler fra de man kjenner hjemmefra. Har i tillegg en drøss med venner fra nåværende og tidligere jobb. Ingen av mine venner er noen jeg bare har sagt hei til, da ville jeg ikke hatt dem der. Skal ikke så mye til å få 3-400 venner, men jeg reagerer også når jeg ser folk som har godt over 1000, da tror jeg man adder alt og alle helt uten kritisk sans.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har bare venner jeg kjenner eller har kjent på facebook. Noen er gamle venner, noen er gamle klasse kamerater, noen er kollegaer, noen er gode venner nå, noen er familie. Jeg har bare folk jeg har hatt eller har ett godt forhold til. Vil jo ikke ha venner på facebook som jeg ikke liker eller folk jeg bare har hilset på. Jeg har over 200 venner. Og det kommer stadig flere.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Hva "bruker" dere vennene til? Bare leser hva de skriver og humrer i skjegget, eller hva? HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har 264 venner på FB, og kjenner alle. Jeg legger ikke til noen jeg ikke kjenner. Synes ikke det er unormalt å kjenne såpass mange (Kjenner naturligvis flere enn 264 irl). Jeg er 40 år, og har naturlig nok blitt kjent med mange gjennom skoler og forskjellige jobber.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 hva tenker dere om de som har knapt 20 venner da? Trist?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Har rundt 400 venner, og det etter å ha slettet en god del. Kjenner alle fra forskjellige ting, og ville ha hilst på alle dersom jeg hadde møtt dem. Kunne fort hatt flere der også.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 At de ikke er særlig interessert i fb, at de ikke har kommet i gang enda eller at de er kritiske til hvem de legger til og ikke samler venner som andre børster smuler av frokostbordet. HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 Evt at de er redde for å bli avvist og derfor ikke tør sende forespørsler eller at de har et ukjent brukernavn og derfor er vanskelige å finne. (svar til du som har 20 venner på fb) HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 Blir kjent med nye folk Nye som registrerer seg på fb Noen som jeg har kjent godt tidligere som jeg ikke visste var på fb fordi jeg ikke har snakket med dem på en stund
Villa Perlesukker Skrevet 9. juni 2010 #19 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har gått fra 589 venner til 56. Ble så møkkalei av å ha venner på facebook som jeg ikke engang stopper og snakker med når jeg møter dem i butikken. Hvorfor ha de på facebook og gi dem innsyn i mitt privatliv når man ikke engang stopper opp i hverdagen og tar en prat? Nei nå føler jeg at jeg har mye bedre "oversikt" over vennene mine og mye bedre kontakt med de som jeg vikrelig bryr meg om har også noen flotte jenter fra dib på min facebook Mye bedre slik.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #20 Skrevet 9. juni 2010 Veldig mange bruker fb til å "samle" potensielle kunder. Mange ML'ere o.l der inne. En del av de har endog fylt listen sin helt til grensen på 5.000. Når de kommer så langt så lager de seg en fb-side og fortsetter å samle på folk der ) Dette skjer forøvrig i stor skala på alle sosiale medier. Trøsten får vel være at om de blir for ivrig og legger til for mange for fort da blir kastet ut av fb Sånn ellers utenom businessmenneskene, så er det mange som legger til ukjente som de har felles interesser med. Folk som de finner i diverse grupper osv. Det er en fin måte å utvide bekjentskapskretsen/horisonten på. synes jeg. Blir det ikke noe av kontakten, så finnes det jo sletteknapp
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #21 Skrevet 10. juni 2010 For mange av mine venner handler det om en blanding av venner, kolleger, bekjente, potensielle arbeidsgivere/oppdragsgivere. En se og bli sett-greie, som er veldig gunstig i underholdningdbransjen. Mange av dem har over 600 på listen, et par har over 1000..... Det gjelder å ha et så stort kontaktnett som mulig, fordi man ofte jobber frilans. Og så er det jo alltid noen i kategorien "Desperat på jakt etter fler venner, og legger til alt som kan krype eller gå og som har møtt dem i døra en gang" ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå