Gå til innhold

Amming og For myye melk?


montho

Anbefalte innlegg

Dattera vår er 8 dager idag:) jeg lurer på noe ang amming...jeg har MASSE melk, så mye at det spruter når utdrivningen setter i gang for fullt.det er midt inne i ammingen. Stakkars babyen hoster og harker for kommer altfor MYYE melk. har dere noen råd om hva jeg kan gjøre for er ikke noe behagelig for hun eller meg. gruer meg nesten til å amme for er ikke noe ålreit når hun mister pusten :S har pumpe så pumper brystet men det hjelper liksom ikke noe spesielt.og dette vil jo føre til at jeg får enda mere melk :( Hvor ofte ammer dere på dagen og om natten? Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har for mye melk kan du jo selge det til nyfødtintensiven. De trenger alltid mer melk.

Ellers har jeg ingen gode råd. Kanskje du kan prøve en annen stilling, slik at det er lettere for babyen å svelge? Vet jo ikke hvilken stilling du bruker nå da.

 

Jeg ammer så ofte hun er sulten jeg, om natta så er det 2 -3 ganger med mindre hun har økedager. Er igrunn hun som bestemmer antallet da også. Passer bare på at hun får sugd seg ferdig, For det er på slutten den fete melka kommer, som gjør henne god og mett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på akkurat samme måten som deg..ser det er noen dager dager siden du skrev innlegget, men mengden melk vil gå seg til etterhvert..det gjorde det i allefall for meg. Gutten min er 5 uker i morgen. Har fortsatt en del melk, og det hender (spes om morgenen) at han hoster litt enda, men det er langt i fra slik det var..prøvde å pumpe jeg og,men det endte med melkespreng så det holdt..så jeg er rimelig sikker på det regulerer seg selv:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også spruter melk i starten slik at vesla begynner å hoste. Hun trekker seg da unna noen sekunder, før hun igjen begynner å suge. Dette med sprutinga varer kun i starten av ammingen. Etterhvert roer det seg av seg selv.

 

Hvis hun mister pusten og jeg blir nervøs, blåser jeg henne i ansiktet. Dette lærte jeg på sykehuset. De nyfødte har en refleks som gjør at de trekker pusten når noen blåser dem i ansiktet.

 

Jeg ammer MANGE ganger om dagen, særlig nå som det er så varmt. Melkeproduksjonen vil gå seg til av seg selv, det er babyen som bestemmer mengden. Det er jo ekstra mye melk i starten.

 

Ikke pump deg ofte - da gjør du bare problemet verre! Ring ammehjelpen - de kan jo kanskje komme med gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men det er ikke noe stort problem. Jeg ra\etter han bare opp mens han hoster. Han vegrer ikke for å ta puppen i det hele tatt, så tror ikke at det plager han.

 

han er tre uker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) jeg har fortsatt mye melk. har pumpe som jeg bruker for å lette på det verste trykket...må finne denne mellomtingen her så jeg ikke øker mengden melk. sitter og ammer og ligger i sengen. når jeg ligger i sengen så føler jeg at det gåt litt bedre men hun hoster en god del enda :S blåse de i ansiktet- det skal jeg jammen prøve. vesla er 17 dager idag og vi reiser på ferie i begynnelsen på juli..håper dette har regulert seg da for gruer meg til å amme offentlig visst hun hoster, harker og mister pusten...huff a meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har å alltid hatt for mye melk, men det har blitt bedre etterhvert. Måttet pumpet meg innimellom for barna har ikke klart å tømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...