Gå til innhold

Bor dere i "hans" hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytta inn i huset min mann og eksen bygde, da vi gifta oss. Gjorde det så de to barna ikke skulle måtte flytte vekk fra venner.

Egentlig har det ikke plaga meg så veldig oppigjennom, men merker nå at jeg er sliten av det. Ungene har alltid hatt venner på besøk hele tida (er her 50), og nå når de er tenåringer, og vi har flere små selv,synes jeg dette er utrolig slitsomt.

Hvor vanlig er det å ha venner inne ubegrensa? Hvor mange av dere bor i huset dere ikke har funnet sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i huset "hans". Men pga høye boutgifter som gjør at vi nesten bor oss i hjel så har vi planer om å selge og flytte, men det kan ta tid så jeg får smøre meg med tålmodighet. Er et pent hus jeg gjerne kunne bod di om vi hadde hatt råd..Men må også si at det skal bli godt å flytte inn i noe som vi har funnet sammen og som blir vårt. Her har jeg funnet både det ene og det andre etter eksen og det blir som et hardt slag i magen hver gang..Særlig når det dukker opp bilder og div..Men men, sjalusi og det må jeg takle..

Når det gjelder barna hans, ( vi venter vår første sammen) så har jeg sagt tydelig i fra om min rolle i det her. Jeg ble i starten lessa på med ansvar og dette ville jeg ikke siden det ikke var mine barn, så jeg sa at jeg lager mat og vasker og rydder, og resten er opp til han. ( henting-bringing etc..)..Venner kan de ta med seg, men da spør de FØRST, og sier en av oss nei, så får de heller dra til vennene. Vi sier i fra når det er på tide å ta kvelden, og blir det bråk så får det konsekvenser. Når de er hos oss, så får de forholde seg til våre regler, og de skal ha respekt for meg og ikke svare meg om jeg sier nei! Skjer det så får de rett og slett ikke ha noe vennebesøk på en stund!

Bare sett ned foten. be om at de spør før de tar med noen, de skal respektere om du/dere sier nei, mange ganger har du andre ting fore som vasking, små barn osv som skal komme i første rekke uten at du blir overrumplet av hele nabolaget inne i huset.

Når det er kvelden, så kan du si at de må gå, for nå er det kvelden og de små har lagt seg og dere vil ha en kveld for dere selv uten huset fullt!.

Det må også gå ann at disse barna er på besøk hos sine venner også, og ikke alltid har de med hjem til dere.

Skrevet

Vi har aldri bodd i hans og eksens hus, men jeg flyttet inn hos ham (i leiligheten han kjøpte da det ble slutt) da vi først flyttet sammen. Senere har vi kjøpt oss vårt eget hus sammen.

Skjønner godt det er frustrerende med venner inne hele tiden, men det er også kjipt hvis stebarna plutselig ikke vil være hos dere lenger, fordi det er for strengt...

Men de kan godt få ansvaret for å rydde opp etter seg og vennene, og ikke bråke for mye, og de jeg håper de ikke er der når det egentlig er morens uke®.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...