Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse meg om bra sted å dra til på Kreta? Vil bo et ganske rolig fredelig sted uten masse festing med fin langgrunn strand :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Makrigialos er en liten, stille og rolig fiskelandsby hvor det ikke skjer noesomhelst :)

Vi har vært der seks år på rad og stortrives.

Man flyr til Heraklion, så er det ca to timer i bil derfra.

Fantastisk sted!

Skrevet

Vi skal tilbake til Platanias nå på lørdag - og denne gangen skal vi være der i to uker. :D

Platanias er blitt shoppingby (er opprinnelig fiskerlandsby, mener jeg - det viser INGEN preg til det nå...) Det er en lang hovedgate som går igjennom hele byen (utenom gamlebyen som ligger oppover fjellet) - og de fleste hotellene ligger enten langs denne, eller dere kan finne et som ligger litt unna.

Jeg anbefaler det hotellet vi skal til -- det finnes IKKE luksus der i det hele tatt. Leilighetskompleks, som heter Melinas.

Utrolig sjarmerende plass, med kun et par ansatte - (blant annet en macedonier som minner om spanjolen i "hotell i særklasse" ) så du ser de samme ansiktene der hver dag. :) Det ligger ned et smug fra hovedgaten, så der er man skjermet fra trafikk og kaos.

Leilighetene er enkle, men greie - der er basseng med egen barneavdeling, og lekeplass ved hotellets restaruant.

Hotellet har også egen strandsone! :)

Du kan gå ganske langt uti (voksne altså) før det blir dypt i sjøen, men jeg vet ikke om strender der barn kan gå ut langgrunnt - det har jeg bare sett i sør-vest Frankrike (sør for Toulouse) Og langs Spanias østkyst...

Håper dere finner noe fint! Jeg gleder meg massevis!

Skrevet

Vi var i Kalives (også skrevet Kalyves) i fjor høst. Stille og veldig rolig sted, en knøttliten by. Ikke egnet om man liker å shoppe noe utover badehåndkler og t-skjorter ;) Men med en lang, lang strand og hauger med små tavernaer langt hele stranden. Ungene lekte i sanda mens vi spiste og koste oss utover kvelden, og det var ingen festing og bråk. Buss til Chania (stor by med masse shoppingmuligheter) flere ganger om dagen, så det er meget mulig å få i både pose og sekk.

Vi reiste med tre barn (mine foreldre og bror med familie var med også), de var da 4 1/2, 2 1/2 og 1 1/2, og det eneste vi "trengte" var varme, sand, sol, god mat, ro, bading. Det fikk vi. Hadde vi ønsket kulturopplevelser og shopping hadde det vært feil sted.

Skrevet

Jeg har vært på Kreta to ganger. Vi leide bil og reiste litt rundt begge gangene. Jeg anbefaler Georgiopolis.Der var jeg da jenta vår var ett år. Det er et barnevennlig sted med sandstrand. Her er det plass til å gå med barnevogn og det er lekeområder for de minste barna og de litt eldre. Jeg har vært i Platanias også. Fint sted og det ligger litt mer i ly i forhold til Gerani f.eks med tanke på vind. Men det er trangt i gatene i Platanias hvis man skal gå med barnevogn. Det var hvertfall det da vi var der. Ellers anbefaler jeg deg å få sett Elafonissis (usikker på skrivemåten nå) eller den blå lagunen på Kreta som den kalles. Her er det bare nyyyyyydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...